//
کدخبر: ۸۶۸۳۱ //

روزنامه الوطن: سوریه صفحه جدیدی از پایداری را رقم زد

روزنامه الوطن عمان نوشت: ملت، ارتش و رهبری سوریه صفحه جدیدی از پایداری و همبستگی را رقم زدند.

 روزنامه الوطن: سوریه صفحه جدیدی از پایداری را رقم زد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه الوطن چاپ مسقط در شماره روز یکشنبه خود، تصریح کرد: کسانی که در چند روز گذشته تلاش نمایندگان کشورهای متجاوز به سوریه را در شورای امنیت سازمان ملل پیگیری کرده باشند، مشاهده کردند که این دولت ها چه تلاشی برای فریفتن ملت های خود درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه بکاربستند.

این صحنه ها انسان را به یاد تلاش های 'کولن پاول' وزیر خارجه جورج بوش می اندازد که برای تجاوز به عراق زمینه سازی می کرد.

از طرف دیگر تلاش های روسیه و سوریه برای قانع کردن کشورهای غربی به منظور انجام تحقیقات در شهر دوما درباره بکارگیری سلاح هسته ای، آخرین بهانه را از غربی ها گرفت.

تجاوز آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، اقدامی خارج از چارچوب قوانین بین المللی و تلاشی برای ویران کردن کشورها و سرنگون کردن حکومت های آن ها مانند آنچه در عراق و لیبی اتفاق افتاد چیز دیگری نبود.

اما ملت، ارتش و رهبری سوریه صفحه جدیدی از پایداری و همبستگی را رقم زدند، بطوریکه صبح شنبه ملت سوریه با تاکید بر پایبندی به اصول و ارزش های ملی به خیابان ها سرازیر شدند و زندگی عادی پس از بمباران در سراسر این کشور جاری بود.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز با یک اقدام قهرمانانه و بی نظیر بیشتر موشک های متجاوزان را سرنگون کرد و حجم خسارت ها را بسیار کاهش داد درحالی که این تعداد موشک می توانست در غیاب هوشیاری ارتش سوریه، ویرانی نامحدودی را برجای گذارد.

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) صبح شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‌در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‌استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است‎.‎‌

بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.

دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان