//
کدخبر: ۸۴۶۷۹ //

مسجد الاقصی در خطر است

در پی تعرض ده ها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی که همزمان با جنایت های رژیم صهیونیستی در سرکوب فلسطینیان حاضر در راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرزهای شرقی نوار غزه با مناطق اشغالی صورت گرفت، گروه ها و مقام های فلسطینی نسبت به خطرات علیه مسجد الاقصی هشدار دادند.

 مسجد الاقصی در خطر است
به گزارش فرتاک نیوز،

روز دوشنبه ده ها شهرک نشین افراطی صهیونیست در خلال مراسم ویژه مذهبی خود تحت محافظت گسترده نظامیان اسرائیل به مسجد الاقصی یورش بردند.

در پی این رویداد، نیروهای اشغالگر حضور خود در نقاط مختلف شهر قدس از بیم عملیات استشهادی یا درگیری بین فلسطینیان و صهیونیست های تندرو افزایش دادند.

گزارش منابع اسرائیلی حاکی از افزایش نیروهای اشغالگر در نقاط مختلف قدس است تا از احتمال انجام عملیات های شهادت طلبانه یا هرگونه درگیری در پی دعوت سازمان های شهرک نشینان موسوم به هیکل برای حضور کنار دیوارهای مسجد الاقصی در چنین فضای دارای تنش جلوگیری کنند.

این در حالی است که بنابه دعوت گروه های تندروی صهیونیست، قرار است دانش آموزان یهودی از خارج قدس به منطقه ای که برای مسلمانان دارای حساسیت است بیایند و مراسمی را در آنجا برگزار کنند.

بر اساس گزارش ها، مقام های رژیم اشغالگر فشار خود را بر اداره اوقاف اسلامی افزایش داده اند و از ورود دو نفر از کارمندان آن با نام های «فراس الدبس» و «محمد بدران» به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

همزمان با این اقدامات، آنها به ده ها شهرک نشین صهیونیست اجازه دادند تا وارد این مکان مقدس شوند و در همین زمان هواپیمای جنگنده اسرائیلی با ارتفاع پایین بر فراز مسجد الاقصی به پرواز درآمد.

«عکرمه صبری» رئیس هیئت عالی اسلامی، عموم فلسطینیان را دعوت به حضور گسترده در مسجد الاقصی کرد تا مانع از هرگونه تعرض به این مکان مقدس و هتک حرمت آن از جانب صهیونیست ها شوند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از امت های اسلامی و عربی درخواست کرد تا در همه سطوح به مسئولیت خود در قبال قبله اول مسلمین و جلوگیری از تجاوز به آن عمل کنند.

رئیس هیئت عالی اسلامی فلسطین، مسئولیت هرگونه عواقب این اقدامات را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که شهرک نشینان صهیونیست حقی در ورود به مسجد الاقصی ندارند.

جنبش جهاد اسلامی نیز بر اهمیت دفاع از مسجد الاقصی و ادامه راه مقاومت و انتفاضه به همه شیوه های ممکن تأکید کرد و درباره تعرض دشمن صهیونیستی به مسجدالاقصی هشدار داد.

این جنبش فلسطینی چنین اقداماتی را در چارچوب تلاش اشغالگران برای تحمیل طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی دانست و یادآور شد این طرح پس از این به جریان افتاده است که سال گذشته طرح گیت های الکترونیکی آنها با شجاعت و قهرمانی اهالی قدس، ناکام ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان