//
کدخبر: ۸۳۹۶۰ //

صهیونیست‌ها از «راهپیمایی بازگشت» هراس دارند

مقامات رژیم صهیونیستی «راهپیمایی بازگشت» در روز جمعه را حمله به اسرائیل توصیف کرده و تهدید می‌کنند هر فلسطینی که مرز غزه عبور کند با گلوله جنگی هدف قرار خواهند داد.

صهیونیست‌ها از «راهپیمایی بازگشت» هراس دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 با نزدیک شدن به موعد فراخوان جنبش مقاومت اسلامی «حماس» برای تظاهرات مسالمت‌آمیز در نوار غزه با نام «راهمپیایی بازگشت» در روز جمعه، مقامات مختلف رژیم صهیونیستی با نگرانی در این باره هشدار می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز تک‌تیراندازها و نظامیان ذخیره را به مرز غزه فراخوانده و دستور داده است با گلوله‌های جنگی به هر کسی که از فنس امنیتی عبور کرد، شلیک کنند.

دستگاه‌های امنیتی این رژیم قصد دارند به قیمت جان فلسطینیان هم شده، مانع تجاوز آنها به اسرائیل در جریان راهپیمایی بازگشت خواهند شد.

مقامات نظامی رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه احتمال مواجهه با تظاهرات بزرگی وجود دارد، می‌گویند به سمت هر فلسطینی که از فنس مرزی نوار غزه عبور کند، تیراندازی خواهند کرد.

«گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش این رژیم با «شدیدا ملتهب» خواندن وضعیت در نوار غزه، مدعی شد این وضعیت امنیت ساکنین مناطق نزدیک غزه را تهدید می‌کند.

آیزنکوت با بیان اینکه نظامیان حاضر در مرز غزه از گلوله‌های جنگی علیه تظاهرات‌کنندگان استفاده خواهند کرد، گفت بیش از 100 تک‌تیرانداز اکنون در منطقه مستقر شده‌اند.

ژنرال «یواف موردخای» هماهنگ‌کننده امور کابینه در سرزمین‌های اشغالی ضمن هشدار درباره لغو مجوز ورود شرکت‌های اتوبوسرانی که تظاهرات کنندگان را به مرز غزه بیاورند، تهدید کرد تدابیر سفت و سختی را علیه فلسطینیان به کار خواهند بست.

موردخای با تاکید بر اینکه واکنش اسرائیل به راهپیمایی بازگشت محکم خواهد بود، آن را نه فقط علیه تظاهرات کنندگان بلکه علیه کل غزه دانست.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با به اشتراک گذاشتن تصاویری از شلیک تک‌تیراندازهای ارتش در صفحه توئیتر خود به تظاهرات‌کنندگان هشدار داد که حافظ جان خود باشند و به فنس‌های امنیتی نزدیک نشوند.

ادرعی با بیان اینکه اجازه عبور به هیچ فلسطینی از مرز غزه به داخل اراضی اشغالی را نمی‌دهند، تهدید کرد که در صورت وقوع این امر نه تنها تظاهرات کنندگان در مرز، بلکه نقاط داخل غزه را نیز هدف قرار می‌دهند.

«اوفیر جندلمن» سخنگوی نخست وزیر این رژیم نیز این تظاهرات را به «راهپیمایی آشوب» توصیف کرده و گفت: «به حماس و کسانی که می‌خواهند در این راهپیمایی شرکت کنند شفاف می‌گوییم، اجازه عبور از دیوار حائل را نمی‌دهیم».

جندلمن با ادعای اینکه حماس مردم غزه را به سمت نابودی می‌کشاند، گفت وظیفه دارد در این‌باره هشدار دهد زیرا عبور از فنس‌های امنیتی را به مثابه حمله به اسرائیل می‌دانند.

«یواف گالانت» وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی اما سران حماس را تهدید کرد: «اگر حماس، اشتباهی انجام دهد یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در نواز غزه) و تمامی رهبران حماس را می‌کُشیم و به حکومت این جنبش در غزه پایان می‌دهیم و برایمان مهم نیست که بعد از حماس چه کسی کنترل غزه را در دست می‌گیرد. اما مادامی که وضعیت غزه، آرام و حماس به آتش‌بس متعهد باشد آنها را رها می‌کنیم تا زندگی‌شان را بکنند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان