//
کدخبر: ۸۳۵۵۹ //

ایتالیا: پایان دادن به خصومت ها در یمن باید اولویت باشد

وزیر خارجه ایتالیا با صدور بیانیه ای پایان دادن به خصومت ها در یمن را شرط ضروری برای تامین نیازهای فوری بشر دوستانه غیر نظامیان در این کشور اعلام کرد.

 ایتالیا: پایان دادن به خصومت ها در یمن باید اولویت باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

'انجلینو الفانو' در چارچوب ادامه سکوت آمریکا و اتحادیه اروپا در برابر کشتار روزانه یمنی ها در بمباران های ائتلاف نظامی سعودی، دفاع متقابل حوثی ها در شلیک موشک به عربستان سعودی را محکوم کرد.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: اولویت باید پایان دادن به خصومت ها باشد که شرط ضروری تامین نیازهای فوری بشردوستانه مردم غیر نظامی است. رم آماده هرگونه حمایت از'مارتین گریفیتس' فرستاده ویژه سازمان ملل است با امید به اینکه بتواند مذاکرات را به نتیجه برساند و به درگیری در یمن پایان دهد.

الفانو ضمن ابراز همبستگی ایتالیا با عربستان سعودی که جنگ علیه مردم یمن را همچنان ادامه می دهد، ادعا کرده که رفتارهای تحریک آمیز حوثی ها، امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته و وخامت سیاسی و نظامی بحران یمن را تقویت می کند.

در پی حمله یکشنبه شب (5 فروردین 97) یگان موشکی یمن به اهدافی در عربستان، مسئولان سعودی اعلام کردند که هفت موشک به سوی شهرهای این کشور شلیک شده است که سه فروند آنها ریاض پایتخت را هدف قرار داد.

حمله موشکی انصارالله همزمان با سومین سال تجاوز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به کشور یمن صورت گرفت.

عربستان همراه برخی کشورهای عربی از جمله امارات از ششم فروردین 94 به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور را آغاز کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار تن، آوارگی میلیون ها نفر از شهروندان فقیر یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان