//
کدخبر: ۸۳۲۳۲ //
در پی اعتراض به عملیات عفرین

تعدادی از دانشجویان دانشگاه بغازچی استانبول دستگیر شدند

روزنامه بیرگون چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد که حداقل سه دانشجوی دانشگاه بغازچی استانبول صبح امروز به اتهام مخالفت با عملیات عفرین توسط پلیس امنیت این شهر دستگیر شدند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه بغازچی استانبول دستگیر شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از این رسانه، در پی اشغال کامل شهر عفرین سوریه توسط ارتش ترکیه و به همین مناسبت، شکلات و شیرینی در میان دانشجویان دانشگاه بغازچی توزیع شد که این اقدام با مخالف شدید گروهی از دانشجویان مواجه شده و در نهایت به تجمع اعتراضی شمار زیادی از دانشجویان علیه عملیات عفرین تبدیل شد.

به نوشته این رسانه، با تشدید این تجمع اعتراضی، ماموران حفاظت دانشگاه و پلیس امنیت مداخله کرده و چندین دانشجو را دستگیر کردند.

بنا بر اعلام بیرگون، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز گذشته در شهر سامسون به تجمع دانشگاه بغازچی واکنش تندی نشان داد و اظهار کرد: در خصوص آن جوانان کمونیست، خائن به وطن و تروریست اقدامات لازم را انجام می دهیم و به آنها حق ادامه تحصیل در دانشگاه ها را نخواهیم داد.

بیرگون نوشت: بلافاصله پس از این واکنش اردوغان، ماموران پلیس امنیت استانبول صبح امروز ساعت 6، با هجوم به خوابگاه ها و منازل دانشجویان شرکت کننده در تجمع اعتراضی علیه عملیات عفرین، سه نفر از آنها را دستگیر کردند.

این در حالی است که اخبار منتشره در بعضی از رسانه های ترکیه از جمله روزنامه دیوار، سول خبر و آیدینلیک حاکی از دستگیری بیش از هشت دانشجو توسط پلیس استانبول است.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد.

ارتش ترکیه و گروه های تروریستی هم پیمان آن روز یکشنبه 18 مارس 2018(27 اسفند96) شهر عفرین را اشغال کردند.

دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

نقض حاکمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی در خاک سوریه بارها توسط مجامع جهانی و دولت های بی طرف محکوم شده و حتی مخالفت هایی را در داخل ترکیه به دنبال داشته به طوری که تاکنون بیش از یکهزار نفر از مخالفان این عملیات توسط دولت ترکیه بازداشت شده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان