//
کدخبر: ۸۲۰۴۶ //

اردوغان: مرکز شهر عفرین تحت کنترل نیروهای ارتش ترکیه درآمده است

یکی از رهبران مخالفان سوریه و دیده‌بان حقوق بشر این کشور که وابسته به مخالفان است، اعلام کردند، نیروهای ترکیه و شورشیان ارتش آزاد سوریه وارد شهر عفرین شده‌اند. در همین حال رییس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد، از ساعت 8:30 صبح امروز (یکشنبه) "به طور کامل" مرکز شهر عفرین تحت کنترل نیروهای ترکیه درآمده است.

اردوغان: مرکز شهر عفرین تحت کنترل نیروهای ارتش ترکیه درآمده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، شورشیان "ارتش آزاد سوریه" با کمک ارتش ترکیه از ۲۰ ژانویه عملیات عفرین را در میان مخالفت آمریکا و کشورهای دیگر علیه یگان‌های مدافع خلق کرد آغاز کرده‌اند.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، یگان‌های کرد همچنان در برخی مناطق عفرین هستند و درگیری‌هایی در داخل شهر بین دو طرف درگرفته است.

الجزیره اعلام کرد که این نیروها از دو محور شرق و غرب وارد شهر عفرین شده‌اند.

 

با این حال خبرنگار المیادین اعلام کرده که ارتش ترکیه کنترل بیش از دو سوم شهر عفرین را در دست گرفته و به مرکز شهر رسیده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد نیروهای ترک وارد مرکز شهر عفرین شده‌اند.

 

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ترکیه و یگان‌های مدافع خلق کرد در داخل عفرین در گرفته است.

این شبکه ماهواره‌ای از منابع ترکیه نقل کرد، نیروهای این کشور وارد شهر شده و در آستانه تسلط بر شهر هستند.

 

این در حالی است که نیروهای کرد سوریه روز گذشته از جنایت وحشتناک ارتش ترکیه در این شهر در نتیجه حملات شدید پرده برداشتند که ۴۷ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

عملیات ترکیه و شورشیان سوری در شهر کردنشین عفرین موجب آوارگی هزاران تن و کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان این شهر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان