//
کدخبر: ۸۳۱۰۰ //

وزیرکشور لبنان رقبای حزبی خود را اوباش خواند

«نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان، ظهر امروز (شنبه) در ویدیویی رقبای حزبی خود از جمله جنبش امل و حزب الله را «اوباش» خواند.

 وزیرکشور لبنان رقبای حزبی خود را اوباش خواند
به گزارش فرتاک نیوز،

المشنوق از سران حزب «جریان المستقبل» به رهبری «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شد، رقبای حزب متبوعش را در حوزه انتخابیه دوم بیروت با صفت اوباش خطاب کرد.

وزیرکشور لبنان این سخنان را در یک نشست انتخاباتی حزبی در روز جمعه عنوان کرد.

وی در این ویدیو به صراحت می گوید: در بلوک 1 (بخشی از حوزه انتخابیه دوم بیروت که شامل محله های شیعه نشین بیروت می شود) جنبش امل و حزب الله تعدادی بوقلمون و اوباش هستند که تعدادشان به 45هزار رأی دهنده می رسد.

این در حالی است که المشنوق مسئول رسمی اداره انتخابات مجلس لبنان است که کمتر از یک ماه و نیم دیگر در 16 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

در پی این اظهارات، شهروندان لبنانی از جمله هواداران جنبش امل و حزب الله با راه اندازی کمپینی در فضای مجازی تحت عنوان «ما شهروندیم نه اوباش» به این سخنان توهین آمیز المشنوق واکنش نشان دادند.

یکی از کاربران توئیت کرد: اوباش کسانی هستند که به شما رأی نمی دهند؟ آیا منظورت این است؟

کاربری دیگر توئیت کرده است: وزیری که اینگونه صحبت کند و شهروند کشورش را اوباش بخواند، فردا در صورت پیروزی در انتخابات چگونه خواهد بود؟

اما یک کاربر دیگر نوشته که به خاطر چند رأی بیشتر نقاب از چهره برخی کنار می رود، و با حرفهایش کشور را به آتش می کشد، مشخص است چه کسی اوباش است.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و رهبر جنبش امل در دیدار عصر امروز با تعدادی از ورزشکاران لبنانی، با ابراز تأسف به خاطر از بین رفتن ادب در گفتار برخی سیاستمداران کشورش در آستانه انتخابات، گفت: کاش سیاستمداران ما روح ورزشکاری را در عمل سیاسی شان رعایت می کردند، اما امروز که به موعد انتخابات ششم ماه مه نزدیک می شویم، گفتار سیاسی به سطحی سقوط کرده است که هیچ خدمتی به لبنان، اتحاد آن و تصویر کشورمان در جهان نمی کند.

اوایل بهمن ماه سال 96 نیز «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در یک نشست انتخاباتی، نبیه بری را «قلدر» خوانده بود که در پی آن اظهارات چند روزی فضای سیاسی لبنان ملتهب شده و هواداران جنبش امل و «جریان ملی آزاد» در خیابان ها با هم درگیر شدند. اما با وساطت برخی از جمله حزب الله پس از چند روز اوضاع آرام گرفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان