//
کدخبر: ۸۲۸۰۶ //

تارنمای اسپانیایی: قیمت نفت با پایان توافق هسته ای افزایش می یابد

تارنمای اینترنتی 'انرخیا 16 ' روز پنجشنبه در گزارشی پیش بینی کرد با پایان توافق هسته ای بین آمریکا و ایران و اعمال تحریم ها، قیمت نفت می تواند افزایش یابد.

 تارنمای اسپانیایی: قیمت نفت با پایان توافق هسته ای افزایش می یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

در گزارش این تارنما آمده است: توافق هسته ای، پس از خروج «رکس تیلرسون» از وزارت خارجه آمریکا در خطر قرار گرفته است . حضور «مایک پمپئو» رئیس سابق سازمان سیا در راس وزارت خارجه این کشور، باعث گمانه زنی‌ های بسیاری شده که اثر مستقیم‌ بر قیمت نفت به دلیل تحریم ایران، یکی از این شایعات است.

انرخیا 16 ادامه داد : تیلرسون، همانند یک فرد اعتدالگرای، به برجام نگاه می کرد و چندین بار به ترامپ از اتخاذ نکردن هرگونه تصمیم جدی در این زمینه هشدار داده بود.

این نشریه اینترنتی تصریح کرد : اما مایک پمپئو مواضع سختگیرانه تری دارد. رئیس سابق سیا ، قبلا خواستار سرنگونی توافق هسته ای شده بود .حتی چند روز پس از انتخاب ترامپ، پمپئو در توییتر خود نوشت که 'بی‌ صبرانه منتظر است تا که این توافق فاجعه بار پایان یابد.'

در این گزارش آمده است : مطالعه اخیر از سوی مرکز سیاست انرژی جهانی‌ در دانشگاه کلمبیای آمریکا ، سناریوی بالقوه ای را تحلیل کرده است.

این گزارش برآورد می‌ کند که ایران ممکن است حدود 400 تا 500 هزار بشکه نفت روزانه خود را بعد از تحریم ها از دست دهد و اگر آمریکا بتواند چین ، هند و ترکیه را همراه خود کند، حدود 600 هزار بشکه به این رقم افزوده خواهد شد و اوپک بلافاصله قیمت هایش را افزایش خواهد داد.

مطالعات دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که احتمال دارد شرکت نفت شل آمریکا به عنوان یک صادر کننده نوظهور وارد بازارهای جهانی شود تا کمبود صادرات نفت ایران را در این بازار برطرف کند.

در گزارش انرخیا 16 آمده است: البته هنوز واکنش ایران نسبت به لغو برجام مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی در ماه های آینده، رخ خواهد داد .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان