//
کدخبر: ۸۲۶۵۵ //

اولویت نخست سازمان ملل در لیبی، انتخابات است

«غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی امروز چهارشنبه ، برگزاری انتخابات عادلانه، آزاد و سالم پیش از پایان سال جاری میلادی را اولویت نخست سازمان ملل در این کشور بحران زده دانست.

 اولویت نخست سازمان ملل در لیبی، انتخابات است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از تارنمای خبری «بوابه افریقیا الاخباریه» سلامه افزود: پیش از برگزاری این انتخابات، این بسیار مهم است که مطمئن شویم همه در انتخابات شرکت می کنند و همه نتایج آن را می پذیرند.

نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی در ادامه گفت، موسسات و نهادهای لیبیایی این روزها نوعی مشروعیت سطحی دارند و دچار چند دستگی در رهبری شده اند.دولت باید برآمده از مردم باشد و این هم یعنی اینکه باید انتخابات در لیبی برگرار شود.

غسان سلامه افزود، سازمان ملل پیشرفت هایی در لیبی داشته و سعی کرده است با گروه های مختلف و حتی گروه هایی که به حاشیه رانده شده اند و از جمله طرفداران نظام سابق، ارتباط برقرار کند و تلاش شده است اقوام و نژادهای مختلف، شهرهای در حال درگیر با هم و همچنین احزاب سیاسی به هم نزدیک شوند .

وی در مورد بازگشایی دفتر سازمان ملل در بنغازی نیز گفت: در حال بررسی بازگشایی این دفتر در صورت فراهم آمدن شرایط هستیم و به زودی دفتر خود را در جنوب لیبی نیز باز می کنیم.

«ایمن بوراس » مدیر برنامه های «سیف الاسلام » پسر «معمر قذافی » دیکتاتور پیشین لیبی دوشنبه گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی در تونس، از نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری آینده لیبی خبر داد.

«عارف النایض» سفیر پیشین لیبی در امارات نیز پیش از سیف الاسلام قذافی، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی اعلام آمادگی کرده بود و این در حالی است که هنوز زمان دقیق برگزاری این انتخابات و نام نویسی برای نامزدی در آن مشخص نشده است.

ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی تحت حمایت مجلس نمایندگان، چند هفته پیش تاکید کرد لیبی هنوز برای پذیرش دمکراسی آمادگی ندارد.

لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.

اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.

پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۶۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان