//
کدخبر: ۱۴۷۱۶ //

نماینده سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در طرابلس لیبی شد

مارتین کوپلر فرستاده سازمان ملل متحد به لیبی روز سه شنبه خواستار برقراری آتش بس فوری در طرابلس پایتخت این کشور شد.

نماینده سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در طرابلس لیبی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، کوپلر در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: درگیری ها در طرابلس ادامه دارد و این شرایط نیازمند نیروهای امنیتی یکپارچه و حرفه ای در حمایت از شهروندان است.

لیبی از زمان حمله ناتو در سال 2011 و سرنگونی حکومت معمر قذافی صحنه خشونت و هرج و مرج بوده است. این کشور در حال حاضر دو قطب قدرت موازی دارد وگروه های شبه نظامی متعدد بارها بر سر به دست گرفتن ثروت عظیم نفتی این کشور آفریقایی با یکدیگر درگیر شده اند.

در ماه سپتامبر (شهریور/مهر)، نیروهای حامی حفتر کنترل راس لانوف و السدره و نیز دو بندر نفتی دیگر را در شرق لیبی به دست گرفتند؛ اقدامی که به منزله ضربه ای مهم به دولت وحدت ملی تحت حمایت سازمان ملل قلمداد شد.

دو پایانه نفتی مذکور در مجموع ظرفیتی حدود 600 هزار بشکه نفت در روز دارند اما هر دو در درگیری های قبلی به شدت آسیب دیده و کسری از ظرفیتشان فعال است.

حفتر از دولت مستقر در منتهی الیه شرقی لیبی حمایت می کند که تفویض قدرت به دولت وحدت ملی را نپذیرفته است. دولت وحدت ملی لیبی که در طرابلس (پایتخت) مستقر است سال گذشته روی کار آمد.

دولت وحدت ملی هرگونه مشارکت در به دست گرفتن کنترل دو پایانه راس لانوف و السدره را رد کرده است.

مقام های طرابلس همچنین از درگیری های جدید میان گروه های مسلح رقیب در این شهر خبر داده اند.

شاهدان عینی اعلام کردند که صدای تیراندازی و انفجار در دو محله طرابلس در غرب و مرکز این شهر شنیده شده است. گفته می شود دو خیابان اصلی طرابلس نیز بسته شده و عده زیادی در خانه هایشان محصور شده اند.

هنوز مشخص نیست چه گروه هایی در طرابلس درگیر هستند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان