//
کدخبر: ۷۹۸۴۲ //

استفاده آمریکا از شیوه خود روس‌ها جهت تاثیرگذاری در انتخابات روسیه

یک کارشناس مسائل روسیه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها در تلاش هستند که در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از شیوه خود روس‌ها برای تاثیرگذاری در این انتخابات استفاده کنند.

استفاده آمریکا از شیوه خود روس‌ها جهت تاثیرگذاری در انتخابات روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

شعیب بهمن با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در اواخر اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و طبق نظرسنجی‌ها ولادیمیر پوتین شانس اول پیروزی در این انتخابات است، چرا که از محبوبیت بالایی در بین مردم روسیه برخوردار است، در بیان علل محبوبیت وی، گفت: او توانسته در طول مدتی که مسئولیت امور در روسیه را بر عهده دارد، اوضاع نابسامان این کشور از نظر امنیتی و اقتصادی را سر و سامان دهد. در حوزه سیاست خارجی نیز قدرت روسیه را احیا کرد و اکنون می‌بینیم که این کشور در ارتباط با مسائل منطقه سیاست مستقلانه‌تری نسبت به سال‌های آغازین فروپاشی شوروی اتخاذ می‌کند.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر محبوبیت پوتین باید به این عامل نیز توجه داشت که احزاب مخالف پوتین و همچنین کاندیداهای مورد نظر آنها از نظر اجتماعی و سیاسی از پایگاه چندان قوی در بین مردم روسیه برخوردار نیستند، ادامه داد: برخی از کاندیداهایی که برای انتخابات پی شرو نامزد شده‌اند سال‌های قبل در این عرصه حضور داشته‌اند و به موفقیتی دست پیدا نکردند. برخی از کاندیداها نیز افراد جدیدی هستند که در این عرصه حضور پیدا کردند ولی از نظر سیاسی دارای پشتوانه قوی نیستند.

 

وی افزود: شاید این افراد از نظر اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار داشته باشند و مورد حمایت برخی از افراد و یا نهادهای خاص قرار بگیرند ولی چون چندان شناخته شده نیستند، نمی‌توان شانس چندانی را برای آنها جهت پیروزی در انتخابات  متصور بود.  تاریخ تحولات روسیه  نیز نشان داده که مردم این منطقه عموما متمایل به حفظ وضع موجود هستند و از دیگر سو کارکرد احزاب در این کشور نیز مورد سوال و پرسش است ،احزاب روسیه  اگرچه در انتخابات پارلمانی حضور پیدا می‌کنند و کاندیداهایی را معرفی می‌کنند ولی از پایگاه اجتماعی چندان قوی برخوردار نیستند.

 

بهمن ادامه داد: به همین خاطر می‌بینیم که اگر قرار است اعتراضی در روسیه صورت بگیرد عموما افرادی این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند که وابستگی چندانی به احزاب ندارند و به صورت شخصی وارد این عرصه شده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه احزاب در روسیه این توانایی را ندارند که آرای مردم در انتخابات را به یک سمت مشخصی سوق دهند، در مورد احتمال دخالت آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، نیز تصریح کرد: از گذشته آمریکایی‌ها تلاش داشته‌اند که در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه و همچنین دیگر کشورهایی که قبلا عضو شوروی بودند، دخالت کنند و بعضا این دخالت را با عنوان انقلاب‌های رنگی مشاهده کرده‌ایم. در روسیه نیز در تحولات سال 2011 مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها از مخالفان پوتین حمایت می‌کردند و این حمایت‌ها منجر به ایجاد تنش‌های دیپلماتیک در روابط روسیه و آمریکا شد.

 

این کارشناس مسائل روسیه با بیان اینکه در مجموع آمریکایی‌ها نتوانستند از  تحرکات خود در روسیه بخصوص در موضوع انتخابات در سال‌های اخیر به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کنند، گفت: در پی دخالت‌های آمریکا در سال 2011 در امور داخلی روسیه، روس‌ها نیز در سال 2016 تلاش کردند که انتقام این موضوع را از آمریکایی‌ها بگیرند و طبق گفته خود مقامات آمریکایی، روسیه به شیوه‌های مختلف تلاش کرده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دخالت کند.

 

بهمن ادامه داد: با توجه به این موارد می‌توان پیش‌بینی کرد که برخی از نهادها و سازمان‌ها در آمریکا از جمله نهادهای اطلاعاتی علاقه‌مند هستند که در انتخابات روسیه تاثیرگذار باشند و این پیش‌بینی وجود دارد که از شیوه خود روس‌ها در این زمینه استفاده کنند و به صورت مستقیم بخواهند در این انتخابات تاثیرگذار باشند .

 

وی خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که آمریکایی‌ها بخواهند با استفاده از نیروهای خود در روسیه و با پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از آنها اعتراضاتی را در روسیه سازماندهی کنند و این اعتراضات در راستای زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه و زیر سوال بردن حضور پوتین در عرصه قدرت خواهد بود.

 

بهمن با بیان اینکه به نظر می‌رسد در حال حاضر کاندیدای مورد نظر آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، خانم «کیسنیا سابچاک» غرب گرا است، گفت: البته آنها علاقه‌مند بودند که آلکسی ناوالنی در این عرصه حضور پیدا کند ولی او شانس حضور در انتخابات را پیدا نکرد.

 

این کارشناس مسائل روسیه، تصریح کرد : البته خانم کیسنیا سابچاک نیز بیشتر یک چهره تلویزیونی است و در عرصه سیاسی حضور چندانی نداشته است و آمریکایی‌ها شاید در کنار حمایت از این کاندیدا بیشتر هدف‌شان این باشد که مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور مجدد پوتین در عرصه قدرت را به چالش بکشانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان