//
کدخبر: ۷۶۷۸۰ //

حملات آتشین دانش‌آموز دختر آمریکایی به ترامپ

یک دانش‌آموز دختر بازمانده از حادثه خونین فلوریدا، در اظهاراتی به رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات حامی حمل آزادانه اسلحه در این کشور به شدت تاخت.

 حملات آتشین دانش‌آموز دختر آمریکایی به ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک دختر دبیرستانی که از تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا جان به در برده است، شنبه به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به شدت تاخت و روابط او را با لابی اصلی سلاح در آمریکا محکوم کرد.

 

«اما گونزالز» در تجمع بر ضد سلاح، که در فورت لودردال فلوریدا برگزار شد، پس از انتقاد از ترامپ برای دریافت حمایت مالی از این لابی قدرتمند موسوم به انجمن سلاح آمریکا (National Rifle Association) در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، فریاد زد: «ای سیاستمدارانی که از ان آر‌ ای (انجمن سلاح آمریکا) کمک دریافت می‌کنید، ننگ بر شما».

 

مردم نیز به همراه او فریاد زدند: «ننگ بر شما».

این دختر جوان ۱۸ ساله با قدرت گفت: «اگر رئیس جمهور رو در رو به من بگوید که این یک تراژدی هولناک بود و ما هیچ کاری نمی‌توانیم برای آن انجام دهیم، از او خواهم پرسید چقدر از انجمن سلاح آمریکا پول گرفتی. من می‌دانم: ۳۰ میلیون دلار.»

 

او با مقایسه این مبلغ با تعداد قربانیان تیراندازی‌های خونین در آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۸، گفت: «مردم برای شما اینقدر می‌ارزند آقای ترامپ؟»

 

این دختر دبیرستانی کمی بعد از این سخنان آتشین بر ضد رئیس جمهور آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «موضوع مجاز بودن خرید سلاح خودکار یک مسئله سیاسی نیست. مسئله مرگ و زندگی است.»

 

رئیس جمهور آمریکا روز بعد از این تیراندازی که در آن یک پسر ۱۹ ساله، ۱۷ نفر را کشت و ۵۰ نفر را زخمی کرد، در نطقی بر مشکلات روانی عامل تیراندازی تأکید کرد و هیچ حرفی در مورد حق در اختیار داشتن سلاح که در اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا تضمین شده است، همچنین در مورد سلاح نیمه خودکار مثل «AR-۱۵» که عامل تیراندازی فلوریدا از آن استفاده کرده بود، نزد.

 

شایان ذکر است، دونالد ترامپ در مناسبت‌های مختلف حمایت خود را از قانون آزادی حمل سلاح، که سالانه در پی وقوع حوادث مرتبط با آن صد‌ها نفر در آمریکا کشته می‌شوند، اعلام کرده است.

 

او همچنین بار‌ها خواستار فراهم شدن یک محیط امن برای دانش‌آموزان و معلمان در مدارس و برای کل شهروندان در جامعه آمریکا شده، اما دو مورد از تلخ‌ترین حوادث تیراندازی تاریخ معاصر این کشور (حادثه تیراندازی در کنسرت لاس‌وگاس و حادثه پنجشنبه گذشته در پارکلند) در سال اول ریاست جمهوری او اتفاق افتاده است. جالب آنکه عامل اکثر تیراندازی‌های مرگبار یکسال گذشته در آمریکا نیز طرفدار ترامپ بوده‌اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان