//
کدخبر: ۷۳۱۶۰ //

حذف سفیر آمریکا در کره به دلیل مخالفت با حمله نظامی

گزینه ترامپ برای سفارت کره جنوبی که به دلیل مخالفت با حمله نظامی به کره شمالی کنار گذاشته شد، در یادداشتی نوشت که حمله نظامی آمریکا به «پیونگ‌یانگ» می‌تواند سرآغاز یک جنگ اتمی باشد.

 حذف سفیر آمریکا در کره به دلیل مخالفت با حمله نظامی
به گزارش فرتاک نیوز،

«ویکتور چا» استاد دانشگاه «جرج‌تاون» و مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، وی را به دلیل مخالفت با گزینه‌ نظامی علیه کره شمالی از نامزد کردن برای سفارت کره جنوبی کنار گذاشت، طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»‌ نوشت، حمله به کره شمالی، برای مردم آمریکا خطرناک است.

 

وی در این یادداشت اینگونه نوشت، اگر کره شمالی متوقف نشود، زرادخانه‌ای با چندین موشک اتمی راه‌اندازی می‌کند و این به مفهوم تهدید سرزمین آمریکا و وادار کردن ما به رها کردن همپیمانانمان در آسیا است.

 

وی سپس ادامه داد، علیرغم آنکه اینها تهدیداتی واقعی و بی‌سابقه است، اما پاسخ این تهدیدات آنطور که مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده‌اند، یک حمله نظامی پیشگیرانه نیست.

 

چا تصریح کرد، در عوض، یک گزینه نظامی مؤثر موجود است که می‌تواند بدون راه‌اندازی جنگ که ممکن است به کشته شدن دهها هزار آمریکایی منتهی شود، به این تهدیدات رسیدگی کند.

 

وی ادامه داد، شاید برخی استدلال کنند که شاید کشته شدن آمریکایی‌ها و همچنین جنگ گسترده‌تر در شبه‌جزیره کره ارزش خطر کردن داشته باشد اما حمله نظامی تنها موشک ‌سازی کره شمالی و برنامه اتمی این کشور را به تعویق می‌اندازد.

 

بر اساس این گزارش، حمله نظامی به کره شمالی، تهدید اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را از بین نمی‌برد بلکه آن را تشدید می‌کند.

 

این استاد دانشگاه آمریکا تصریح کرد، من با این امید برخی از مقامات دولت ترامپ همدردی می‌کنم که امیدوارند حمله نظامی، پیونگ‌یانگ را از قدرت آمریکا حیرت‌زده کند و این کشور را وادار کند به میز مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

 

وی با اینحال به پیامدهای حمله پیشگیرانه آمریکا به کره شمالی و واکنش متقابل پیونگ‌یانگ اشاره کرد و گفت، حدود 230 هزار آمریکایی در کره جنوبی و 90 هزار شهروند آمریکایی در ژاپن زندگی می‌کنند و با توجه به اینکه خارج کردن تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی تقریباً در زیر باران موشک‌ها و حملات خمپاره‌ای کره شمالی غیرممکن است، این آمریکایی‌ها احتمالاً مجبورند تا زمان پایان جنگ در جایی پناه بگیرند.

 

طبق این گزارش، در حالیکه شهروندان آمریکایی در ژاپن را می‌تواند با دفاع موشکی آمریکا تحت حفاظت قرار داد، اما اتباع آمریکا در کره جنوبی هیچ دفاع فعال مشابهی در مقابل حملات خمپاره‌ای کره شمالی ندارند.

 

وی سپس با اشاره به این موارد نوشت، صریح و روشن این مطلب اینگونه است که رئیس‌جمهور آمریکا با این فرضیه که کیم جونگ اون با نمایش قدرت آمریکا، تضعیف روحیه می شود، مردم آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد.

 

این استاد دانشگاه آمریکا سپس با پیشنهاد گزینه جایگزین گفت که راهبرد اجباری جایگزین شامل افزایش و تداوم فشار آمریکا و منطقه و جهان به پیونگ‌یانگ برای وادار کردن این کشور به خلع سلاح اتمی است.

 

وی توضیح داد، این راهبرد، احتمالاً همان مزایای بالقوه‌ای را خواهد داشت که یک حمله محدود دارد و علاوه بر آن مزایای دیگری نیز دارد و بدون هزینه‌های  خودتخریبی است.

 

چا سپس به چهار نکته‌ در پیشبرد راهبرد جایگزین اشاره کرد و  گفت، در وهله اول، دولت آمریکا می‌بایست به تقویت ائتلاف کشورهای عضو سازمان ملل در کمپین تحریم‌های بسیار موفقیت‌آمیز علیه کره شمالی ادامه دهد.

 

دوم آنکه، آمریکا می‌بایست به طرز چشمگیری، ائتلاف خود با ژاپن و کره جنوبی را با دفاع  موشکی یکپارچه، اشتراک‌گذاری اطلاعات و قابلیت‌های جنگ و حمله با زیردریایی تقویت کند تا این پیام به کره شمالی القا شود که حمله به یکی از این کشورها حمله به تمامی کشورها است.

 

نکته سوم این است که آمریکا می‌بایست یک ائتلاف دریایی در اطراف کره شمالی به وجود آورد که شامل حلقه‌های کره جنوبی، ژاپن و دارایی‌های گسترده‌تر آمریکا برای رهگیری هرگونه حملات موشکی و فناوری ترک کشور شود. چین و روسیه می‌بایست در صورتیکه به کره شمالی اجازه دهند تا در امتداد مرزهایشان اشاعه سلاح‌های اتمی داشته باشد، برای رویارویی با پیامدهای این امر آمادگی داشته باشند.

 

وی ادامه داد، نکته آخر این است که آمریکا می‌بایست همچنان برای گزینه های نظامی آمادگی داشته باشد. استفاده از زور برای رویارویی با کره شمالی در صورتیکه کره شمالی اول حمله کند را داشته باشد اما این آمادگی نظامی نباید برای یک حمله پیشگیرانه باشد که می‌تواند سرآغاز یک جنگ اتمی باشد.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد که هیچ راهبردی کامل نیست بلکه برخی از راهبردها از راهبردهای دیگر بهتر است.  این راهبرد، ما را از حالت مدیریت بحران خارج می‌کند و به دیگر بازیگران بد القا می‌کند که تهدید آمریکا، مهار می‌شود.

 

وی در پایان یادداشت خود نوشت، چنین راهبردی نمایش قدرت آمریکا است و از نقاط ضعف دشمن بهره می‌گیرد و همچنین جان صدها هزار آمریکایی را در معرض خطر قرار نمی‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان