//
کدخبر: ۷۴۱۹۰ //

کره شمالی: تلاش آمریکا تبدیل المپیک به صحنه جنگ است

کره شمالی می گوید سیاست آمریکا این است که بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی را که بزودی شروع می شود به صحنه درگیری و مناقشه تبدیل کند.

 کره شمالی: تلاش آمریکا تبدیل المپیک به صحنه جنگ است
به گزارش فرتاک نیوز،

 وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای خاطر نشان کرده است المپیک صحنه صلح است اما آمریکا می خواهد آن را به جبهه جنگ تبدیل نماید.

 

خبرگزاری کره شمالی هم در تازه ترین گزارش خود اظهارات اخیر مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه می خواهد در المپیک زمستانی برای مهار پیونگ یانگ تلاش کند را مورد انتقاد شدید قرار داده است.

 

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی تصریح کرده است واشنگتن از این هراس دارد که المپیک یک صحنه تبلیغاتی برای کره شمالی باشد و برای همین هر مانعی را ایجاد می کند تا این امر تحقق نیابد.

 

پیونگ یانگ می گوید که پدر معاون فعلی رییس جمهور آمریکا در جنگ کره نیز در سال 1950 تا 1953 حضور داشته است و او دارای سیاست های خشن و محافظه کارانه در قبال کره شمالی است.

 

کره شمالی از این راهبردهای آمریکا انتقاد کرده و آورده است: ما با شجاعت با کره جنوبی برای حضور در المپیک و بهبود روابط دو کره وارد مذاکره شدیم و این قابل تقدیر است.

 

گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است معاون رییس جمهور آمریکا و همسرش در راس یک هیات در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی شرکت خواهند کرد.

 

گزارش رسانه های ژاپنی نیز حاکی است که 'مایک پنس' قرار است قبل از سفر به کره جنوبی در توکیو با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در باره کره شمالی گفت و گو کند.

 

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) و دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

 

22 ورزشکار کره شمالی نیز در این رقابت ها شرکت دارند.

n82820260-72156183

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان