//
کدخبر: ۶۶۳۹۸ //

کره جنوبی: کره شمالی سال آینده میلادی با آمریکا مذاکره می کند

وزارت وحدت کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد کره شمالی به احتمال قوی در سال 2018 میلادی که بزودی فرا می رسد با آمریکا گفت و گو خواهد کرد.

 کره جنوبی: کره شمالی سال آینده میلادی با آمریکا مذاکره می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 این در شرایطی است که کره شمالی تاکنون دستکم به طور علنی هر گونه مذاکره با آمریکا را منوط به توقف سیاست های خصمانه این کشور علیه خود عنوان کرده است.

 

در سال 2017 میلادی بارها کره جنوبی و آمریکا تحریم هایی را علیه کره شمالی در نظرگرفتند و این کشور تاکید کرد در این شرایط در باره برنامه هسته ای نظامی خود گفت و گو نخواهد کرد.

 

اما وزارت وحدت کره جنوبی گفته است انتظار می رود دو کشور در سال آینده میلادی که از هفته دیگر شروع می شود با هم گفت و گو کنند.

 

وزارت وحدت در بیانیه ای که خبرگزاری یونهاپ امروز سه شنبه منتشر کرد آورده است کره شمالی البته برنامه های موشکی بالستیک و تسلیحات اتمی را دنبال خواهد کرد.

 

این بیانیه می افزاید این کشور می خواهد دستکم در شرایطی موقتی به عنوان قدرت اتمی شناخته شود و همزمان امکان ورود به گفت وگوها را نیز در نظر دارد.

 

وزارت وحدت کره جنوبی پیش بینی کرده است کره شمالی در سال آینده میلادی به دنبال بهبود روابط دو کره و بازگشت مناسبات به مسیر عادی خواهد بود.

 

افزون بر این کره جنوبی تاکید کرده است برای دانستن اهداف کره شمالی سخنرانی 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور در سال نو میلادی مورد توجه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

 

اقتصاد کره شمالی تحت تحریم ها ضربات زیادی متحمل شده است و میزان صادرات این کشور به چین در سال 2017 میلادی تا 32 درصد کاهش یافت و کل ارزش تبادلات تجاری دو طرف نیز با بیش از 10 درصد کاهش به 4 میلیارد و 670 میلیون دلار رسیده است.

 

گزارش یونهاپ حاکی است که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بهای بنزین در کره شمالی نزدیک به سه برابر شده است.

 

پیش بینی می شود کل درامد ارزی کره شمالی با توجه به تحریم ها و صدور دو قطعنامه در کمتر از دو ماه گذشته، نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون دلار در طول سال کاهش یابد که حدود 40 درصد از کل درامد ارزی کشور محسوب می شود.

 

پس از آنکه کره شمالی در ماه گذشته میلادی یک موشک قاره پیما پرتاب کرد، شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا و به اتفاق آرا ، روز جمعه یکم دی ماه، قطعنامه تحریمی جدید بسیار شدیدی علیه این کشور تصویب کرد که صادرات نفت و سوخت به این کشور را کاهش می دهد.

 

بر اساس این قطعنامه، تحریم های دیگری هم علیه محصولات غذایی ، ماشین آلات، تجهیزات و کشتی ها و بسیاری از تولیدات این کشور اعمال خواهد شد.

 

همچنین اعضای سازمان ملل بر اساس این تحریم حق ندارند ماشین آلات صنعتی، فولاد و خودرو به کره شمالی صادر کنند بسیاری از مواد دیگر هم اجازه صادرات به این کشور نخواهد داشت.

 

صاحب نظران می گویند با توجه به سنگین و فراگیر بودن این تحریم ها ممکن است درامد ارزی کره شمالی در طول سال بین 250 تا 750 میلیون دلار دیگر کاهش یابد.

 

کره شمالی تاکید کرده است که با وجود تحریم های آمریکا و متحدانش و سیاست های خصمانه واشنگتن، حاضر به گفت و گو در باره مساله هسته ای و نیروی اتمی نظامی خود نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان