//
کدخبر: ۷۴۰۰۹ //

کشته و زخمی شدن ۱۹ نظامی ترکیه در حمله موشکی کردها

در ادامه حملات موشکی نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) هشت سرباز ارتش ترکیه کشته و 11 نفر مجروح شدند.

 کشته و زخمی شدن 19 نظامی ترکیه در حمله موشکی کردها
به گزارش فرتاک نیوز،

 در پانزدهمین روز از عملیات عفرین و در پی حمله نیروهای کرد به یک تانک ارتش ترکیه در منطقه شیخ خروس (شمال غربی عفرین)، پنج سرباز ارتش کشته شده اند.

 

به نوشته این رسانه، همچنین در جریان درگیری های دیگری، یک سرباز ترک کشته و پنج سرباز دیگر به شدت مجروح شدند.

 

روزنامه جمهوریت در خبر دیگری اعلام کرد که در پی حمله موشکی نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د به پایگاه نظامیان ترکیه در حکاری و کیلیس، 2 سرباز دیگر ارتش کشته و شش سرباز دیگر مجروح شدند.

 

عملیات نظامی ترکیه که در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده است در شانزدهمین روز نیز ادامه یافت و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.

 

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در این عملیات تاکنون بیش از 899 نفر از نیروهای کرد کشته شدند.

 

بر اساس اخبار منتشره از رسانه های ترکیه، پس از آغاز عملیات عفرین، معارضان کرد سوری به تلافی حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و عملیات نظامی ، حملات موشکی خود را به خاک ترکیه آغاز کرده و در 13 روز گذشته چندین موشک به سوی شهرهای کیلیس و ریحانلی پرتاب کرده اند که در نتیجه آن ده ها غیر نظامی ترک کشته و یا مجروح شدند.

 

دولت آنکار هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان کرده است.

 

مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

 

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

 

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب کردهای مسلح ، منطقه را ترک خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۰۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان