//
کدخبر: ۷۱۲۸۲ //

حمله موشکی گروه های کُردی سوریه به خاک ترکیه یک کشته و ۳۲ زخمی در پی داشت

رسانه های ترکیه اعلام کردند که در پی حمله موشکی گروه های کُردی سوریه به شهرستان ریحانلی در استان حاتای در مرز سوریه، یک پناهجوی سوری کشته شد و 32 تبعه ترکیه نیز زخمی شدند.

حمله موشکی گروه های کُردی سوریه به خاک ترکیه یک کشته و 32 زخمی در پی داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه های ترکیه از جمله شبکه تلویزیونی ان.تی.وی و وبسایت روزنامه آکشام اعلام کردند این حمله توسط عوامل گروه تروریستی یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و از داخل خاک سوریه انجام شده است.

 

دولت ترکیه روز گذشته در پی آغاز عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین سوریه، نسبت به گلوله باران احتمالی مناطق مسکونی این کشور توسط معارضان کُرد سوری هشدار داده بود.

 

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز حمله موشکی به شهر مرزی ریحانلی ترکیه را که منجر به کشته شدن یک شهروند سوری و زخمی شدن 32 تن دیگر شد، محکوم کرد.

 

وی گفت: این حمله توسط گروه تروریستی پ.ی.د و ی.پ.گ و از منطقه عفرین سوریه انجام شده است.

وی تاکید کرد: هدف قرار دادن انسانهای بی گناه از سوی تروریست‌ها، چهره واقعی آنها را نشان داد.

به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده است.

 

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

 

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

 

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان