//
کدخبر: ۷۳۶۲۴ //

نماینده پارلمان افغانستان: پاکستان برای کاهش فشارهای جهانی بر خود تلاش می‌کند

عضو کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان با اشاره به سفر احتمالی هیئتی از دولت پاکستان به کابل اعلام کرد دولت اسلام‌آباد تلاش می‌کند تا با خرید زمان فشارهای جهانی علیه خود را کاهش دهد.

 نماینده پارلمان افغانستان: پاکستان برای کاهش فشارهای جهانی بر خود تلاش می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

«امید میثم» سخنگوی رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت پس از سفر دو مقام ارشد امنیتی این کشور به اسلام‌آباد قرار است هیئتی از پاکستان به کابل سفر کند.

وی افزود: این هیئت دولت پاکستان در سفر به کابل درباره همکاری در مبارزه با تروریسم، اسناد و مدارک دولت افغانستان و برخی تنش‌های دو کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

گفته می‌شود که این هیئت از پاکستان به ریاست معاون وزارت خارجه این کشور به احتمال بسیار فردا وارد کابل خواهد شد.

پس از انفجارهای کابل، «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی و «ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان به اسلام‌آباد سفر کردند.

با این حال، برخی از اعضای پارلمان افغانستان درباره اقدام پاکستان برای مبارزه با تروریسم به دیده شک می‌نگرند.

«داود کلکانی» عضو کمیسیون روابط بین‌الملل افغانستان به رادیو آزادی گفت: دولت اسلام آباد بار دیگر تلاش می‌کند تا با سیاست بازی فشارهای جهانی را علیه پاکستان کاهش دهد.

وی اظهارداشت: سفر هیئتی از دولت پاکستان به کابل صادقانه به نظر نمی‌رسد زیرا در گذشته نیز در موقعیت‌های مشابه ثابت شده است که مقامات اسلام‌آباد برای کاهش فشارهای جهانی علیه این کشور و خریدن زمان به افغانستان سفر می‌کنند.

عضو پارلمان افغانستان تاکید کرد که برای مبارزه صادقانه پاکستان با تروریسم باید رایزنی‌هایی برای تحریم مقامات اسلام‌آباد توسط دولت کابل صورت گیرد.

پس از ناامنی‌های اخیر در افغانستان تنش‌ها بین کابل و اسلام‌آباد افزایش یافته است و دو کشور بارها یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند، در این میان نباید از نقش آمریکا غافل شد که همواره در راستای تفرقه‌افکنی و دشمنی میان کشورها و ملت‌های اسلامی گام برداشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان