//
کدخبر: ۷۳۱۱۳ //

۶۰ درصد آوارگان شهر طوزخورماتو عراق بازگشتند

با استقرار نیروهای فدرال و برقراری نظم و امنیت در شهر طوزخورماتو گزارش ها حاکی است بیش از 60 درصد آوارگان کرد این شهر به مناطق خود بازگشتند.

60 درصد آوارگان شهر طوزخورماتو عراق بازگشتند
به گزارش فرتاک نیوز،

کمال احمد عضو شورای شهر طوزخورماتو در جنوب کرکوک روز سه شنبه در خصوص بازگشت آوارگان به این شهر به رسانه های کردی در کردستان عراق گفت: براساس پیگیریهای ما تاکنون بیش از 60 درصد آوارگان به این شهر بازگشته اند که عموما ساکن محله های جمهوری و جمیله در این شهر هستند.

 

در ماههای گذشته تنش هایی میان ترکمانها و کردها در شهر طوزخورماتو رخ داده بود. همچنین حملات تروریستی از سوی بقایای داعش گزارش شده بود که کارشناسان نسبت به تشکیل یک هسته بحران در این منطقه هشدار داده بودند اما با استقرار نیروهای واکنش سریع عراق اوضاع بتدریج در هفته های گذشته آرام شد.

 

اکنون این عضو شورای شهر طوزخورماتو می گوید: به ما تعهد داده شده است که با بازگشت هر خانوار به این شهر منازلشان اگر تخریب شده باشد تعمیر و در اختیار وی قرار داده شود.

 

به گفته این عضو شورای شهر طوزخورماتو دلیل بازگشت آواره ها به این شهر به استقرار نیروهای واکنش سریع عراق در این شهر بازمی گردد که توانسته اند امنیت این شهر را تثبیت و تضمین کنند.

کمال احمد تاکید کرد که به دستور وزیرکشور عراق قرار است 100 نیروی پلیس کرد و 100 نیروی پلیس عرب در این شهر استخدام و بکارگیری شوند تا تعادل قومیتی در این شهر برقرار شود و از این رو پروسه استخدام این نیروها در این شهر آغاز شده است.

 

شهر طوزخورماتو از توابع استان صلاح الدین و در جنوب کرکوک واقع شده که دارای 220 هزار نفر جمعیت بوده که براساس آمار رسمی اکثریت ساکنان این شهر را کردها و ترکمانها به همراه اقلیت اعراب تشکیل می دهند.

 

این در حالی است که پارلمان عراق نیز کمیته ای 10 نفره برای بررسی رخدادهای شهر طوزخورماتو تشکیل داده که بعد از رای گیری در پارلمان این کمیته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و گزارش خود را به پارلمان عراق برای هر نوع تصمیم گیری ارائه خواهد کرد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان