//
کدخبر: ۷۲۵۷۲ //

سیستم راداری انگلیس برای مقابله با "تهدید روسیه"

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، یک رادار جدید در نزدیکی جزایر شتلند اسکاتلند، به مقابله با "تهدید شدید" و "واقعی" از جانب روسیه کمک می‌کند.

سیستم راداری انگلیس برای مقابله با "تهدید روسیه"
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بازگشت به روزهای جنگ سرد زمانیکه که اسکاتلند میزبان یک رادار هشدار اولیه بود، تاسیسات جدید نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا برای رهگیری هواپیماهای نظامی یا غیرنظامی ناشناس ساخته شده است.

 

گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس جمعه با توصیف این رادار به عنوان امری حیاتی در دفاع از انگلیس گفت: ما همواره از آسمان‌هایمان در مقابل تخاصم روسیه دفاع خواهیم کرد. اقدامات روسیه به مرزهای شرقی اروپا محدود نمی‌شود؛ تهدید حیات بریتانیا جدی و واقعی است.

 

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، رادار ۱۰ میلیون پوندی در "اونست" یکی از جزایر خالی از سکنه در شمالی‌ترین قسمت بریتانیا به زودی کاملا عملیاتی می‌شود. به محض عملیاتی‌شدن، این رادار به سامانه هشدار واکنش سریع این کشور متصل می‌شود؛ سیستمی که در گذشته برای ردگیری جت‌های روسیه به کار می‌رفت.

 

در ۱۵ ژانویه دو جنگنده توانستند دو هواپیمای نظامی روسیه را رهگیری کنند که به گفته وزارت دفاع انگلیس به مقام‌های کنترل ترافیک هوایی پاسخ نمی‌داد. در مجموع ۶۹ مورد عملیاتی در پنج سال گذشته صورت گرفته است اما وزارت دفاع جزئیاتی از تعداد هواپیماهای روسی درگیر آن منتشر نکرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان