//
کدخبر: ۷۱۷۶۹ //
سیا:

کره شمالی به‌دنبال توسعه زرادخانه تسلیحاتی برای هدف قرار دادن آمریکاست

مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا بر این باور است که برنامه موشکی کره شمالی با هدف ارعاب و تهدید است و نه فقط برای دفاع از خود.

کره شمالی به‌دنبال توسعه زرادخانه تسلیحاتی برای هدف قرار دادن آمریکاست
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، مایک پمپئو مدیر سازمان سیا روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: برنامه موشکی کره شمالی با هدف ارعاب و تهدید است، نه فقط دفاع از خود. اقدام منطقی بعدی کره شمالی احتمالا توسعه زرادخانه تسلیحاتی است که توانایی شلیک همزمان چندین فروند موشک به سوی آمریکا را داشته باشد.

 

وی در سخنانی در موسسه آمریکن اینترپرایز گفت: خطر بزرگ ناشی از اجازه دادن به کره شمالی برای توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای، اشاعه تسلیحات به سوی سایر کشورها خواهد بود.

 

مدیر سازمان سیا گفت: تمرکز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر روی یک راهکار دیپلماتیک برای بحران کره شمالی بوده است ولی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در تلاش است تا در صورت شکست راهکار دیپلماتیک، گزینه های دیگری را نیز در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار دهد.

 

وی اظهار داشت: گام بعدی منطقی رهبر کره شمالی احتمالا توسعه زرادخانه تسلیحاتی خواهد بود که بتواند به طور معتبری آمریکا را تهدید کند و قادر به شلیک همزمان چندین فروند موشک به سوی خاک آمریکا باشد.

 

پمپئو تاکید کرد: سازمان سیا بر این باور است که هدف رهبر کره شمالی از توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای، چیزی فراتر از داشتن یک قدرت بازدارنده علیه آمریکا است، به نظر ما رهبر کره شمالی می خواهد با در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای و موشکی، حکمرانی خودش را حفظ کند و از این تسلیحات برای هدف نهایی اش که همان کنترل کردن روند اتحاد کره است، استفاده نماید.

 

وی حاضر به پاسخ دادن به این سئوال نشد که "آیا گزینه های قابل دسترسی برای حملات محدود به تاسیسات های تسلیحاتی کره شمالی وجود دارد که در نهایت منجر به جنگ هسته‌ای نشود"؟، البته پمپئو در ادامه گفت: ما در حال تلاش هستیم تا یک سری از گزینه ها را آماده کنیم تا مطمئن شویم که می توانیم گزینه های مناسبی را در اختیار رئیس جمهور قرار دهیم.

 

دولت ترامپ اعلام کرده است که همه گزینه ها برای برخورد با کره شمالی روی میز قرار دارد و مقام های رسمی آمریکایی گفته اند که رئیس جمهور و مشاورانش درباره احتمال حمله محدود به کره شمالی مذاکره کرده اند.

 

ولی احتمال حمله نظامی به کره شمالی طی هفته های اخیر کاهش یافته است، آن هم پس از مذاکرات دو کره برای شرکت در بازی های المپیک زمستانی.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان