//
کدخبر: ۶۹۹۱۵ //
«نظر شما چیست؟»

بخششی که به بحران در «پرو» کشیده شد

عفو بشر دوستانه کوچینسکی، رئیس جمهور پرو به «فوجیموری» رئیس جمهور اسبق این کشور سبب ایجاد نارضایتی های گسترده مردمی شده که این کار را سیاسی و توافقی می دانند؛ سوژه این هفته برنامه «نظر شما چیست؟» هیسپان بررسی این بحران پیش آمده است.

بخششی که به بحران در «پرو» کشیده شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان، برنامه « نظر شما چیست؟ » (Que Opinas?) در این قسمت، به بحران سیاسی پیش آمده در «پرو» و اعتراضات گسترده مردمی در نتیجه آزادی «آلبرتو فوجیموری» رئیس جمهور اسبق این کشور از زندان دارد. فوجیموری با عفو و بخشش «پدرو پابلو کوچینسکی» رئیس جمهور وقت پرو از زندان آزاد شده است و همین بخشش باعث شروع اعتراضات مردمی شده است و خبرنگار برنامه به میان مردم رفته تا نظرات آنها را در این خصوص جویا شود.

 

بر اساس گزارش خبرنگار برنامه، فوجیموری در سال 2000 پس از دو دوره ریاست جمهوری پرو به دلیل افشای فساد مالی به ژاپن فرار می کند و در سال 2007 پس از دستگیری به پرو بازگردانده می شود و در نهایت پس از دادگاهی به اتهام سوءاستفاده از قدرت و نقض حقوق بشر به 25 سال زندان محکوم می شود که پس از طی 12 سال زندانی به دلیل شرایط بیماری او، با عفو کوچینسکی آزاد می شود.

 

هسته اصلی معترضینی که با این عفو مخالفند را جنبش های مردمی و دانشجویان تشکیل داده اند. آنها معتقداند که در نتیجه یک سری توافقات سیاسی با حزب فوجیموری این کار صورت گرفته است. خبرنگار برنامه «نظر شما چیست؟» به میان مردم رفته تا با سوالاتی نظر آنها را جویا شود و این مسئله را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. « به نظر شما عفو فوجیموری، انسان دوستانه است یا عفو سیاسی؟»، « آیا فکر می کنید که این عفو آغاز مصالحه کشور است؟»، « با توجه به بحران، آیا فکر می کنید کوچینسکی می تواند حکومت خود را در سال 2021 به پایان برساند؟» و .... از جمله سوالاتی هستند که محوریت برنامه این هفته «نظر شما چیست؟» هیسپان تی وی را به خود اختصاص داده اند.

 

 تولید بخش های مختلف برنامه «نظر شما چیست؟» از سوی واحد برنامه و تولید شبکه هیسپان تی وی در تهران به خبرنگار- تهیه کنندگان هیسپان در کشورهای مختلف سفارش داده می شود و آنها با تایید یا پیشنهاد موضوعی خاص، گزارش های خود را تهیه و برای پخش ارسال می کنند.

 

 برنامه گزارشی «نظر شما چیست؟» در مدت زمان 25 دقیقه بامداد هر سه شنبه (ساعت 00:30 به وقت تهران) به روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود و تکرار آن در ساعات 18:30 سه شنبه، 09:03 چهارشنبه و 03:30 پنج شنبه پخش می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۹۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان