//
کدخبر: ۶۸۵۴۴ //

تظاهرات سودانی ها در اعتراض به افزایش قیمت نان

افزایش قیمت نان در سودان، موجی از اعتراضات مردمی را در پایتخت و برخی از شهرهای جنوبی این کشور، برانگیخته است.

تظاهرات سودانی ها در اعتراض به افزایش قیمت نان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، خارطوم پایتخت سودان و برخی از شهرهای جنوبی این کشور صحنه تظاهرات‌های مردمی در اعتراض به افزایش بهای نان طی روزهای اخیر است.

 

دولت سودان اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد که در بودجه سال 2018 یارانه آرد را حذف خواهد کرد و این امر منجر به افزایش بهای نان در این کشور طی روزهای اخیر شده است.

 

یکی از ساکنان شهر الدمازین در جنوب شرق سودان به خبرگزاری رویترز گفت که نیروهای پلیس امروز یکشنبه به منظور متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان، به سمت آن‌ها گازهای اشک‌آور شلیک کردند.

 

بر اساس این گزارش، حدود 400 تظاهر کننده با سردادن شعارهایی افزایش قیمت نان را محکوم کردند و برخی از شهروندان سودانی با آتش‌ زدن لاستیک‌ها، خشم خود را نسبت به این تصمیم دولت ابراز کردند.

 

حذف یارانه عنوان بخشی از ریاضت‌های اقتصادی سودان به شمار می‌رود و این کشور با افزایش 25 درصدی تورم و کاهش شدید ارز در پی واردات مبارزه می‌کند.

 

برخی اعضای حزب المؤمتر سودان گفتند که مقامات این کشور عمر الدقیر رئیس یکی از بزرگترین احزاب معارض این کشور را دستگیر کرده‌اند.

 

همچنین سردبیر یکی از روزنامه‌های سودانی گفت که مقامات این کشور از فروش 6 روزنامه که به انتقاد از حذف یارانه و افزایش قیمت‌ها پرداخته بودند، جلوگیری کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۵۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان