//
کدخبر: ۶۶۹۸۲ //

امضای توافق فروش اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه

شبکه خبری سی.ان.ان ترک و سایر رسانه‌ها امروز (جمعه) گزارش دادند، روسیه و آنکارا توافقی را امضا کردند که براساس آن مسکو موشک‌های سطح به هوای اس-۴۰۰ را به ترکیه می‌فروشد.

امضای توافق فروش اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق برای فروش اس-۴۰۰ به ترکیه ارزشی بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار دارد و باعث نگرانی‌هایی در میان کشورهای غربی شده است.

 

علت این نگرانی این است که ترکیه یکی از اعضای ائتلاف نظامی ناتو است و این سیستم دفاع موشکی را نمی‌توان در ساختار نظامی این ائتلاف وارد کرد.

 

ترکیه چهار سیستم دفاعی هوایی اس-۴۰۰ روسیه به ارزش بیش از دو میلیارد دلار خریده است که ۵۵ درصد از آن براساس قراردادی توسط وام‌های روسیه پرداخت می‌شود.

 

اخیرا نیز سرگئی چمیزوف، رئیس شرکت روس‌تک اعلام کرده بود، آنکارا چهار سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ خریده است.

 

وی گفته بود که وزرای دارایی ترکیه و روسیه در حال انجام مذاکرات تکمیلی درباره وام‌های مسکو به آنکارا هستند و تنها امضای اسناد نهایی باقی مانده است.

 

این مقام ارشد روس همچنین گفته بود، ترکیه اولین کشور عضو ناتو است که این سامانه جدید دفاع هوایی روسی را می‌خرد، علاوه بر این روسیه با عربستان نیز به پایان مذاکرات درباره انتقال این سامانه موشکی به این کشور نزدیک شده است. ۵۵ درصد از هزینه این سیستم‌ها توسط وام‌های روسیه پرداخت می‌شوند.

 

قرار است انتقال این سیستم‌های دفاع موشکی در ماه مارس ۲۰۲۰ انجام گیرد.

 

بیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که سندهای خرید اس-۴۰۰ امضا شده است. آنکارا می‌خواهد که اجرای این توافق در سریع‌ترین زمان ممکن انجام گیرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۹۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان