//
کدخبر: ۵۳۴۸۵ //

مسکو: ایران، روسیه و ترکیه برای کاهش تنش ها در سوریه تماس منظم دارند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو، تهران و آنکارا برای کاهش تنش های سیاسی-نظامی در سوریه تماس های منظم دارند.

 مسکو: ایران، روسیه و ترکیه برای کاهش تنش ها در سوریه تماس منظم دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: به رغم تلاش های دامنه دار تندروها در سوریه برای نقض توافق های به دست آمده در اجلاس بین المللی این کشور در آستانه و از سرگیری خشونت ها، اوضاع باثبات است.

 

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه به نقل از سخنان زاخارووا نوشت: کشورهای ضامن آتش بس در سوریه شامل روسیه، ترکیه و ایران برای هماهنگی اقدامات خود به منظور کاهش تنش ها بر اثر عملیات مسلحانه تروریست های جبهه النصره تماس منظم دارند.

 

وی ادامه داد: برای از بین بردن تهدیدها و پیشگیری از اقدامات تحریک آمیز جدید، توان و امکانات نیروی هوافضای روسیه و ناوگان این کشور بکار گرفته شده که موظف به متوقف کردن تروریست ها و ضربه زدن حداکثری به این گروهها در سوریه شده است.

 

زاخارووا افزود: این وظایف با موفقیت انجام می گیرد و تروریست ها تلفات سنگینی متحمل می شوند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: نمونه اقدامات موثر نیروهای روسیه در سوریه را می توان انجام حملات موشکی و هوایی دقیق به منطقه معرات الخرما در استان ادلب برشمرد که چنین وقایعی متعدد است و اده های مربوطه از وزارت دفاع روسیه مرتب و سریع منتشر می شود.

 

زاخارووا همچنین در ادامه با اشاره به اظهارات مقام های غربی در باره اولویت نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه گفت: می خواهیم این موضوع را باور کنیم. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بارها در این مورد تاکید کرده است.

 

«اما در این مساله یک معیار می تواند وجود داشته باشد که هماهنگی واقعی و همکاری بین کشورها علیه تروریست ها است تا با یکدیگر برای حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه بر مبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت تعامل کنند. مسکو به نوبه خود برای چنین همکاری آمادگی دارد و بارها در این مورد تاکید و در عمل هم ثابت کرده ایم.»

 

وی خاطرنشان کرد: بهبودی اوضاع انسانی سوریه نیز مورد توجه ویژه ما قرار دارد. از همه طرف های ذینفع و علاقه مند به کمک رسانی دعوت می کنیم در بازسازی زیرساخت های مدنی این کشور و ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان و مهاجران اجباری به میهن خود مشارکت کنند.

 

زاخارووا همچنین به اظهارات ولید المعلم وزیر خارجه سوریه اشاره کرد که آمادگی دمشق را برای مذاکره با کردهای این کشور در مورد خودمختاری محدود پس از پیروزی نهایی بر داعش اعلام کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: از این تلاش های دولت سوریه با هدف دستیابی به سازش ملی و تامین شرایط برای همزیستی همه گروههای قومی و مذهبی در چارچوب یک کشور واحد استقبال و حمایت می کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان