//
کدخبر: ۶۶۰۶۸ //

کره شمالی: تحریم‌های جدید اقدام جنگی محسوب می‌شود/ حامیان قطعنامه اخیر را مجازات می‌کنیم

وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به تحریم‌هایی که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور تصویب کرد، این تحریم‌ها را یک اقدام جنگی و به مثابه محاصره اقتصادی کامل این کشور قلمداد کرده و تهدید کرد کسانی که از این تحریم‌ها حمایت کردند،‌ را مجازات می‌کند.

کره شمالی: تحریم‌های جدید اقدام جنگی محسوب می‌شود/ حامیان قطعنامه اخیر را مجازات می‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به اتفاق آراء تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی به دلیل آزمایش اخیر یک موشک بالستیک قاره پیما تصویب کرد و در این راستا محدودیت‌هایی را برای دسترسی این کشور به نفت خام و محصولات پالایش شده نفتی و درآمدهایش از کارگران کره شمالی در خارج از این کشور اعمال کرد.

 

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور انتشار یافت اعلام کرد: آمریکا از قدرت هسته‌ای کره شمالی واهمه دارد و با دیوانگی هرچه بیشتر و بیشتر برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها و فشارها علیه کشور ما تلاش می‌کند.

 

در این بیانیه خاطر نشان شد: این قطعنامه تحریم‌های جدید در سطح محاصره اقتصادی کامل کره شمالی است. از نظر ما این قطعنامه ساخته و پرداخته آمریکا و پیروانش بوده و دست‌اندازی جدی به حاکمیت جمهوری ما و همچنین یک اقدام جنگی ناقض صلح و ثبات در شبه جزیره کره و منطقه محسوب می‌شود. قاطعانه این قطعنامه را رد می‌کنیم.

 

کره شمالی در تاریخ 29 نوامبر اعلام کرد: با موفقیت یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید را آزمایش کرده که خاک آمریکا را در تیررس سلاح‌های هسته‌ای آمریکا قرار می‌دهد.

 

وزارت خارجه کره شمالی اضافه کرد: سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی یک عامل بازدارنده و برای دفاع هستند که نقض قوانین بین‌الملل محسوب نمی‌شوند.

 

این وزارتخانه تصریح کرد: ما هرچه بیشتر عامل بازدارنده هسته‌ای مختص به دفاع از خود را تقویت خواهیم کرد تا اساساً تهدیدهای هسته‌ای، ارعاب و اقدامات خصمانه آمریکا را از طریق ایجاد یک توازن قدرت عملی با واشنگتن ریشه‌کن کنیم.

 

این بیانیه خاطر نشان کرد: آمریکا حتی یک ثانیه نباید فراموش کند که جمهوری دموکراتیک خلق کره یک کشور راهبردی است که می‌تواند یک تهدید هسته‌ای چشمگیر را متوجه خاک آمریکا کند.

 

کره شمالی هشدار داد: کسانی که به قطعنامه تحریم‌ها رای مثبت دادند با مجازات پیونگ یانگ روبرو خواهند شد.

 

در این بیانیه تصریح شد: آن کشورهایی که دستشان را به نفع این قطعنامه تحریم‌ها بالا بردند همگی باید مسئول کامل تبعاتی باشند که از بابت این قطعنامه به وجود خواهد آمد و ما تا همیشه اطمینان حاصل خواهیم کرد که آنها تاوان سنگین کاری را که انجام داده‌اند، پس دهند.

 

این در حالی است که وزارت خارجه چین نیز اعلام کرده که قطعنامه تحریم‌های جدید بر لزوم راه حل صلح آمیز برای کره شمالی از طریق مذاکرات تاکید کرده و اینکه همه طرف‌ها باید اقداماتی را برای کاهش تنش‌ها اتخاذ کنند.

 

روزنامه گلوبال تایمز چین گزارش داد که تحریم‌های شدیدتر علیه کره شمالی هدفش پیشگیری از جنگ است و اینکه آمریکا موافقت کرده که در این قطعنامه اشاره‌ای به اینکه سازمان ملل به آمریکا اجازه اقدام نظامی بدهد، وجود نداشته باشد.

 

این روزنامه نوشت: فرق میان قطعنامه جدید و پیش‌نویسی که آمریکا در ابتدا پیشنهاد کرد این است که این قطعنامه جدید بازتاب اراده چین و روسیه برای جلوگیری از جنگ و آشوب در شبه جزیره کره بوده است. اگر که قطعنامه پیشنهادی آمریکا پذیرفته می‌شد در آن صورت باید منتظر جنگ می‌بودیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۰۶۸ //
ارسال نظر
 
  • قاصدک

    تا وقتی که مقر سازمان ملل در خاک آمریکا ست ، نباید از قطعنامه های صادره از طرف ا ین سازمان انتظاری داشت .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان