//
کدخبر: ۶۵۴۵۸ //

نیکی هیلی اعضای سازمان ملل را درباره رأی فلسطین تهدید کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اعضای مجمع عمومی این سازمان که قرار است به قطعنامه‌ای در حمایت از فلسطین رأی بدهند را تهدید کرد.

 نیکی هیلی اعضای سازمان ملل را درباره رأی فلسطین تهدید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد را که قرار است به قطعنامه‌ای برای تعیین حق سرنوشت فلسطینیان رأی بدهند تهدید کرد. وی این اظهارات را در نشست سازمان ملل برای بررسی اجرای قطعنامه 2231 در تأیید توافق هسته‌ای ایران مطرح کرد.

 

مجمع عمومی سازمان ملل قرار است روز پنجشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای رأی‌گیری کند که خواستار شناسایی حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود است.

 

 در همین راستا ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که مجمع عمومی سازمان ملل امور پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب می‌کند که به‌موجب آن فلسطینیان حق تعیین سرنوشت خود را دارند. وی تصویب این قطعنامه را سیلی محکمی به ایالات متحده آمریکا دانست.

 

هیلی در توئیترش نوشت: «در سازمان ملل همیشه از مان خواسته شده کارهای بیشتری انجام دهیم. بنابراین، وقتی ما بنا به اراده مردم آمریکا تصمیمی می‌گیریم درباره اینکه سفارت خودمان را در کجا قرار دهیم، انتظار نداریم کسانی که به ما کمک کرده‌اند به ما حمله کنند.»

 

وی اضافه کرد: «روز پنجشنبه رأی‌گیری‌ای در انتقاد از انتخاب ما انجام خواهد شد. آمریکا اسامی را یادداشت خواهد کرد.»

 

آمریکا دوشنبه‌شب در نشست شورای امنیت، قطعنامه‌ پیشنهادی مصر درباره قدس را وتو کرد.

 

به‌غیر از آمریکا، هر 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی مصر که با اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت می‌کرد، موافق بودند.

 

در قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت تأکید شده بود مسأله قدس باید از طریق مذاکرات حل شود و هرگونه تصمیم و اقدامی که منجر به تغییر ماهیت، موقعیت، یا ترکیب جمعیتی بیت‌المقدس شود، هیچ وجهه قانونی ندارد، فاقد ارزش و اعتبار است و باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت به حالت اول بازگردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان