//
کدخبر: ۶۰۴۶۹ //

انگلیس پول بلوکه شده ایران را پرداخت می‌کند

روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه نوشت، دولت انگلیس خود را برای پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند (۵۲۷ میلیون دلار) پول بلوکه شده ایران آماده می کند.

انگلیس پول بلوکه شده ایران را پرداخت می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 روزنامه تلگراف به نقل از منابع آگاه نوشت، دولت انگلیس که در تلاش برای آزادی نازنین زاغری، تبعه ایرانی- انگلیسی زندانی در ایران است، خود را برای انتقال بیش از 400 میلیون پوند (527 میلیون دلار) پول به ایران آماده می کند.

 

به دنبال انتشار این خبر دولت انگلیس اعلام کرد، اقدامات برای پرداخت نیم میلیارد دلار پول به ایران بابت بدهی ای که لندن از زمان پیروزی انفلاب اسلامی به تهران داشته، هیچ ارتباطی به تلاش ها برای آزادی یک زندانی محکوم ایرانی-انگلیسی ندارد.

 

روزنامه تلگراف گزارش کرده که دولت انگلیس در حال گرفتن مشاوره های حقوقی در این باره است که آیا می تواند بیش از 400 میلیون پوند (528 میلیون دلار) پولی را که به ایران بدهکار است به همراه سود آن را به حساب دولت ایران منتقل کند یا نه. این بدهی به یک قرارداد تسلیحاتی منعقده در دهه 1970 میلادی بر می گردد که دولت وقت انگلیس با شاه مخلوع ایران منعقد کرده بود. این پول از سوی شاه ایران به انگلیس پرداخت شده بود، اما تجهیزات نظامی موضوع قرارداد هیچگاه به دولت ایران تحویل داده نشد.مقامات دولت انگلیس از پاسخ گویی مستقیم به این سوال که آیا آنها خود را برای پرداخت این پول به ایران آماده می کنند یا نه خودداری کردند، اما سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت که موضوع بدهی ارتباطی به تلاش ها برای آزادی نازنین زاغری ندارد.

 

تلاش ها برای حل موضوع این بدهی بین ایران و انگلیس سال هاست که در جریان است.

 

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: «پیوند زدن موضوع کاملا مجزای پرداخت بدهی با هر جنبه دیگری از روابط دوجانبه ما با ایران اشتباه است.»

 

وی افزود، این بدهی در سال 2002 میلادی به حسابی تحت کنترل دیوان عالی انگلیس ریخته شده اما به دلیل تحریم ها علیه ایران آزاد نشده است.

 

مقامات انگلیسی گفتند، کار بر روی نحوه پرداخت این بدهی در طی ماه های اخیر و با هدف تلاش برای بهبود روابط با ایران سرعت گرفته است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان