//
کدخبر: ۵۳۸۰۸ //
از سوی ترامپ؛

اختیار اجرای قانون تحریم های ایران و روسیه را به تیلرسون تفویض شد

رئیس‌جمهور آمریکا در دستورالعملی اختیارات خود در اجرای قانون تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را به «رکس تیلرسون» تفویض کرد.

اختیار اجرای قانون تحریم های ایران و روسیه را به تیلرسون تفویض شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از  راشاتودی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در دستورالعملی اختیارات خود در اجرای قانون تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی، را به وزیر خارجه اش رکس تیلرسون تفویض کرد.

 

در این دستورالعمل وزیر خزانه‌داری و رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا را نیز به عنوان مجری بخشی از تحریم ها و ناظر بر اجرای آنها تعیین شده‌اند.

 

کاخ سفید جزئیات این دستورالعمل را شامگاه جمعه هفتم مهر ماه منتشر کرد که بر پایه آن اختیارات رئیس‌جمهور در اجرای قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم مصوب سال ۲۰۱۷، قانون حمایت از آزادی‌ها در اوکراین، و قانون حمایت از تمامیت ارضی، یکپارچگی، دموکراسی و ثبات اقتصادی در اوکراین، هر دو تصویب شده در سال ۲۰۱۴ به وزیر خارجه تفویض شده است.

 

قانون موسوم به مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم که سه کشور روسیه، ایران و کره شمالی را هدف قرار داده است در بهار امسال ابتدا زیر عنوان مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در سنای آمریکا به تصویب رسید اما علاوه بر آنکه سنای آمریکا تحریم هایی را علیه روسیه ضمیمه این مصوبه کرد، مجلس نمایندگان هم با تغییر ساختار این مصوبه آن را به قانون تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی تغییر داد.

 

پس از این تغییرات سنای آمریکا بار دیگر مصوبه را به تصویب نهایی رساند تا با امضای رئیس‌جمهور تبدیل به قانون شود.

 

گرچه حمایت پر شمار اعضای کنگره آمریکا عملاً وتوی احتمالی این مصوبه از سوی رئیس‌جمهور را ناممکن می‌کرد، اما در آن زمان تردیدهایی در مورد امضا یا عدم امضای آن از سوی دونالد ترامپ مطرح شد، گرچه کاخ سفید به‌ویژه پس از تغییراتی که در مجلس نمایندگان بر این طرح اعمال شد، از همراهی رئیس‌جمهور با این روند خبر داده بود.

 

ترامپ نهایتاً در روز ۱۱ مرداد امسال، این مصوبه را به امضا رساند، گرچه در زمان امضا این مصوبه به «به طور جدی ناقص» توصیف کرد که به گفته او «مشخصاً حاوی مقررات خارج از قانون اساسی است».

 

با این در حالی که نزدیک به 2 ماه از امضای این قانون می‌گذرد، دو سناتور آمریکایی اخیراً در نامه‌ای از «تعلل در اجرای این قانون» انتقاد کردند.

 

رویترز در این رابطه می نویسد: سناتور جمهوریخواه جان مک‌کین و سناتور دموکرات بن کاردین،‌ در نامه‌ای خطاب به ترامپ عنوان کردند که دولت آمریکا با گذشت نزدیک به 2 ماه از امضای این قانون اجرای آن را آغاز نکرده است.

 

در این نامه اشاره شده که بر پایه قانون دولت ملزم بوده تا ابتدای ماه اکتبر برای اعمال تحریم‌های احتمالی «مقررات و راهنماهایی» را برای شناسایی افرادی که به نیابت از بخش‌های دفاعی و امنیتی فعالیت می‌کنند، تهیه کند، اما دو روز مانده به این مهلت، هنوز اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشده است.

 

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم، تحریم‌های سختی را برای ایران، روسیه و کره شمالی در نظر گرفته است، که ناظر به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، برنامه موشک های بالیستیک ایران، و نیز برنامه توسعه سلاح هسته‌ای کره شمالی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان