//
کدخبر: ۵۱۷۴۱ //

اعلام آمادگی عربستان برای میانجیگری بین بغداد و اربیل

یک وزیر سعودی بر اعلام آمادگی کشورش برای میانجیگری بین بغداد و اربیل خبر داد.

 اعلام آمادگی عربستان برای میانجیگری بین بغداد و اربیل
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از الفرات نیوز، ثامر السبهان وزیر امور کشورهای خلیج فارس عربستان، روز گذشته به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق سفر و با مسعود بارزانی رئیس این اقلیم دیدار و گفتگو کرد.

 

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزیر سعودی ضمن ابلاغ سلام و قدردانی پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور به بارزانی گفت که عربستان قدردان کردها و نیروهای پیشمرگه است.

 

السبهان ضمن تاکید بر ادامه روابط دوستانه دیرینه بین عربستان و کردستان، از آمادگی کشورش برای میانجیگری و فراهم کردن زمینه مذاکره با هدف حل مشکلات بین بغداد و اقلیم کردستان خبر داد.

 

بر اساس این بیانیه، بارزانی گفت که او و ملت کردستان از مواضع سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و ولیعهد او و اهمیتی که آن دو برای کردستان قائل هستند، قدردانی می‌کنند.

 

بارزانی همچنین گفت که اقلیم کردستان به هیچ وجه در گفتگو و مذاکره را نبسته است.

 

فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق شب گذشته با صدور بیانیه‌ای، طرح گفت‌وگو بین رهبران گروه‌های سیاسی در بغداد و اربیل و همچنین برگزاری نشست‌های فشرده با هدف رسیدن به راه‌حل‌های ملموس و فوری را مطرح کرد.

 

وی افزود: عراق با بحرانی سیاسی مواجه است که احتمال تشدید آن وجود دارد و این بحران، روند سیاسی و منافع عالی ملی را با خطر و تهدیدات بزرگی مواجه می‌کند و در نتیجه مسئولیت قانونی ما اجازه نمی‌دهد که به آن بی‌توجه باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان