//
کدخبر: ۵۰۵۹۱ //
نیویورک پست فاش کرد؛

عربستان "تمرینی" درباره حملات ۱۱ سپتامبر را تامین مالی کرده بود

شواهد تازه ارائه شده در یک پرونده مهم ۱۱ سپتامبر علیه دولت عربستان فاش می‌کند که سفارت سعودی‌ها در واشنگتن احتمالا یک "تمرین" برای اجرای عملیات ربایش را توسط دو کارمند عربستانی تامین مالی کرده بود.

عربستان "تمرینی" درباره حملات ۱۱ سپتامبر را تامین مالی کرده بود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته نیویورک پست، دو سال پیش از این حملات مرگبار، سفارت عربستان به دو تبعه سعودی که در پوشش دانشجو در آمریکا ساکن بودند، پول داد تا از فونیکس به واشنگتن بیایند و "تمرین و دست‌گرمی برای حملات ۱۱ سپتامبر" را اجرا کنند.

 

این اظهارات در شکایتی مطرح شده است که به نیابت از خانواده‌های حدود ۱۴۰۰ قربانی که در این حملات تروریستی در ۱۶ سال پیش کشته شدند، در جریان است. این مساله موجب می‌شود تا این فرضیه بیش از پیش قوت بگیرد که کارمندان و عواملی از سعودی‌ها، ربایندگان و طراحان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را هدایت کرده بودند.

 

وکلای شاکیان می‌گویند، پرونده شکایت جزئیات جدیدی را فاش می‌کند و طبق آن "الگویی از حمایت مالی و عملیاتی" از توطئه ۱۱ سپتامبر از جانب منابع رسمی سعودی وجود دارد. در حقیقت دولت عربستان ممکن است در مراحل ابتدایی این حملات هم مشارکت کرده باشد.

 

شون کارر، از وکلای اصلی خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر گفت: ما همواره تاکید کرده‌ایم که رابطه نزدیک و دیرینه‌ای میان القاعده و عومال مذهبی در دولت سعودی وجود داشته است. این یک مدرک دیگر در تایید آن است.

 

وکلای دولت عربستان ماه گذشته شکایتی را تنظیم کردند تا شکایت مذکور را خنثی کنند چرا که ممکن است اوضاع نهایتا به گونه‌ای شود که به دلیل برداشته شدن موانعی در راستای مصونیت دیپلماتیک در کنگره آمریکا، دادگاه برگزار شود. یک قاضی فدرال در منهتن از شاکیان ۱۱ سپتامبر خواسته است تا به این شکایت تا ماه نوامبر پاسخ دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان