//
کدخبر: ۳۴۲۷۴ //
افشای تروریسم دولتی سعودی از سوی یک صهیونیست؛

انتشار کتاب «پادشاهی نفرت»/نقش تروریستی عربستان

کتاب پادشاهی نفرت به قلم دور گلد، سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در خصوص نقش عربستان در تروریسم سازمان یافته جهانی منتشر شد.

انتشار کتاب «پادشاهی نفرت»/نقش تروریستی عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

مساله حمایت عربستان سعودی از تروریسم همواره یکی از موضوعاتی بوده که بسیاری از کشورهای جهان از جمله حامیان ریاض در اروپا و آمریکا نیز به آن اذعان دارند.

ماجرای پرونده دست داشتن عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر که چندی پیش موجب اعتراض گسترده کنگره و شهروندان آمریکا شده بود تنها یکی از موارد ثابت کننده دست داشتن این کشور در حمایت از تروریسم بین المللی است.

از سوی دیگر به خوبی به یاد داریم که چندی پیش حکام عربستان سعودی که خود را کلید داران کعبه و خادمان مکه به عنوان مقدس ترین شهر جهان اسلام می دانند، به طور مخفیانه توافقاتی با تل آویو انجام دادند تا بتوانند از راه نزدیک شدن به اسرائیل، دل حامی اصلی خود یعنی آمریکا را در جهت حمایت از ریاض به دست آورند.

اکنون، «دور گلد» سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و کارشناس بنام مسائل خاورمیانه در کتاب جدید خود با نام «پادشاهی تنفر» عربستان را یکی از اصلی ترین عناصر در تروریسم جهانی می داند.

گلد با ارائه مدارکی که به گفته وی تاکنون بسیاری از آنها منتشر نشده اند، معتقد است عربستان نقش اصلی در انجام حملات تروریستی بزرگ بین المللی از واقعه ۱۱ سپتامبر گرفته تا حمله تروریستی به بالی در اندونزی را بر عهده داشته است.

وی همچنین معتقد است اندیشه های کینه توزی، تنفر و عداوت توسط به طور سازمان یافته در مدارس و مساجد عربستان ترویج می شوند.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان