//
کدخبر: ۴۹۰۰۰ //

تعداد جنگنده ها و نیروهای نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی ناتو در لیتوانی افزایش یافت

در آستانه برگزاری تمرین نظامی مشترک روسیه و بلاروس در دریای سیاه، تعداد جنگنده ها و نیروهای نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی ناتو در لیتوانی افزایش یافت.

تعداد جنگنده ها و نیروهای نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی ناتو در لیتوانی افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از راشا تودی، در پی اعلام خبر برگزاری تمرین بزرگ نظامی مشترک میان روسیه و بلاروس در آبهای دریای بالتیک، پنتاگون از افزایش تعداد جنگنده های اف-۱۵ خود در این منطقه و پایگاه های نظامی ناتو در لیتوانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، به گفته مقام های نظامی آمریکا این افزایش تعداد جنگنده از ۴ فروند به ۷ فروند در پی افزایش نگرانی ناتو و لیتوانی از انجام این تمرینات نظامی روسیه و بلاروس در بالتیک صورت خواهد پذیرفت.

گفته می شود تمامی این ۷ فروند جنگنده آمریکایی که قرار است در طول انجام تمرین های نظامی مشترک روسیه و بلاروس، منطقه را رصد کرده و تحت کنترل داشته باشد این هفته در پایگاه نظامی «سیائولیای» لیتوانی به زمین نشسته اند.

در همین حال معاون وزیر دفاع لیتوانی با استقبال از افزایش این تعداد جنگنده آمریکایی در این کشور گفت: ما از اضافه شدن نیروهای اضافی نظامی در اینجا استقبال می کنیم.

در همین راستا ۶۰۰ نیروی نظامی به تعداد نیروهای انسانی نظامی هوایی آمریکا در لیتوانی اضافه شده است.

گفتنی است تمرین نظامی مشترک روسیه و بلاروس با حضور حدود ۱۳ هزار نیروی نظامی از دو کشور قرار است در سپتامبر سال جاری میلادی در دریای بالتیک برگزار شود.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۰۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان