//
کدخبر: ۴۸۸۷۶ //

احتمال دیدار سه جانبه عباس، ترامپ و نتانیاهو در نیویورک

دولت آمریکا تماس‌هایی را در سطح مقامات عالی رتبه برای برگزاری نشست سه جانبه میان مقامات فلسطینی و صهیونیستی با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور جهت دستیابی به صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها آغاز کرده است.

احتمال دیدار سه جانبه عباس، ترامپ و نتانیاهو در نیویورک
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه اسرائیل الیوم، یک مسئول ارشد فلسطینی تاکید کرد که جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته هرگونه اقدام علیه رژیم صهیونیستی را به مدت ۴ ماه متوقف کند و در مقابل آمریکا نیز طرحی سیاسی را برای پیشبرد مذاکرات سازش ارائه خواهد داد.

57547133

منبع مذکور اشاره کرد  که دولت آمریکا درصدد ارائه یک طرح سیاسی جدید بر اساس یک جدول زمانی مشخص به منظور بحث و بررسی مسائل اساسی مذاکرات سازش است، البته مشروط به اینکه طرف فلسطینی آرامش اوضاع در اراضی اشغالی را حفظ کند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عباس موافقت اولیه خود با این درخواست کوشنر را اعلام کرده اما خواستار ضمانت رسمی از جانب ترامپ شده است. همچنین طرفین بر سر برگزاری نشستی سه جانبه با حضور ترامپ، عباس و نتانیاهو در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه آینده به توافق رسیده‌اند.

 

این در حالی است که ترامپ قبلا در توییتر از دیدار احتمالی خود با نتانیاهو در نیویورک در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده بود.

 

این تلاش‌های دولت آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که بنیامین نتانیاهو اخیرا اعلام کرده بود که تخلیه هر کدام از شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری امری غیرممکن است و «تخلیه و برچیدن شهرک‌ها منجر به تحقق صلح نخواهد شد و ما اینجا آمده‌ایم که تا ابد بمانیم و کرانه باختری کلید آینده ماست.»

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۸۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان