//
کدخبر: ۴۵۴۴۳۲ //

آیا اسرائیل پاسخ خواهد داد؟

آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند تا وارد درگیری بزرگی با جمهوری اسلامی ایران نشوند، زیرا می‌دانند که طولانی‌شدن درگیری را نمی‌توانند تحمل کنند و در منطقه نیز آسیب‌پذیر هستند.

آیا اسرائیل پاسخ خواهد داد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفر قنادباشی؛ تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی با این مضمون در جام جم نوشت: با توجه به آسیب‌پذیری و ترس آمریکا و اسرائیل از طولانی‌شدن درگیری‌ها، آنها در برابر اقدام ایران سکوت خواهند کرد یا به صورت محدود پاسخ خواهند داد؟ رژیم‌صهیونیستی برای دادن پاسخ به این اقدام بسیار اندیشه خواهد کرد، زیرا دو مسأله برای اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بسیار مهم است.

مسأله اول این‌که ممکن است آنها بتوانند در پاسخ به عملیات ما اقدامی انجام دهند اما این‌که این روند تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد برای‌شان قابل تحمل نیست. درواقع ادامه راه برای آنها دشوار می‌شود. به عبارت دیگر اسرائیل و آمریکا از این می‌ترسند که پس از اقدام آنها ماجرا به شکل طولانی‌مدت ادامه پیدا کند و این ترس مانع می‌شود که اقدامی جدی انجام دهند. این رویکرد رژیم‌صهیونیستی در مقابله با لبنان نیز صدق می‌کند. درواقع آنها همان‌طور که درخصوص لبنان از جنگ محدود استقبال می‌کنند و نقاط کلیدی آن را مورد هدف قرار نمی‌دهند، پاسخ‌شان به اقدام جمهوری اسلامی ایران نیز محدود خواهد بود یا در برابر آن سکوت خواهند کرد.

مسأله دوم نیز به آسیب‌پذیری آمریکا و اسرائیل برمی‌گردد. برای نمونه اسرائیلی‌ها چند شهر بزرگ دارند و اگر در این مناطق دچار مشکل شوند، می‌توان گفت دیگر اسرائیلی باقی نخواهد ماند. مراکز آمریکایی نیز در تیررس جمهوری اسلامی ایران است و آنها در منطقه‌ای هستند که محور مقاومت و رقبایی مانند روسیه و چین حضور دارند. درواقع این آسیب‌پذیری به آنها اجازه نمی‌دهد علیه ایران وارد جنگ بزرگی شوند. شاید آنها به فکر وارد کردن ضربه‌های سنگین به جمهوری اسلامی ایران باشند اما می‌دانند که پس از این ضربات، جمهوری اسلامی نیز پاسخ خواهد داد. افزون‌براین، جمهوری اسلامی ایران اگر شرایط نفت در منطقه را مختل کند، امپراتوری اقتصادی غرب از هم می‌پاشد. این درحالی‌است که آنها از نظر انرژی نیز به‌نوعی با روسیه در جنگ هستند. حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و فرارشان از منطقه نیز نشان داد که آنها آسیب‌پذیر هستند. به این ترتیب آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند تا وارد درگیری بزرگی با جمهوری اسلامی ایران نشوند، زیرا می‌دانند که طولانی‌شدن درگیری را نمی‌توانند تحمل کنند و در منطقه نیز آسیب‌پذیر هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان