//
کدخبر: ۴۵۴۳۲۹ //

پس از حمله ایران به اسرائیل کدام پروازهای بین‌المللی کنسل شدند؟

پس از اقدام شب گذشته ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ و واکنش به آنچه در دمشق رخ داد، چندین پرواز بین‌المللی کنسل و حریم هوایی خاورمیانه بسته شد.

پس از حمله ایران به اسرائیل کدام پروازهای بین‌المللی کنسل شدند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بسته شدن حریم هوایی در خاورمیانه به دلیل واکنش ایران با هواپیماهای بدون سرنشین در سرزمین‌های اشغالی، باعث کنسل شدن پروازها شد. خلیج نیوز نوشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده که ده‌ها پهپاد و موشک به سمت رژیم صهیونیستی شلیک کرده است.

اردن، عراق و لبنان هم اعلام کردند که به‌طور موقت حریم هوایی خود را می‌بندند.

پروازهای امارات

برخی از پروازها به مقصد و از امارات تحت تاثیر این مورد قرار گرفتند زیرا چندین کشور منطقه، حریم هوایی خود را به‌طور موقت بسته‌اند. ۲ پرواز فلای دبی که به مقصد امان، اردن، و تل آویو انجام شد، در نتیجه مجبور به بازگشت به دبی شدند.

شرکت هواپیمایی امارات پرواز دبی - امان را که برای یکشنبه برنامه‌ریزی شده بود لغو کرد. شرکت هواپیمایی مستقر در دبی در بیانیه‌ای از لغو و تغییر مسیر برخی پروازها خبر داد.

امارات به مسافرانی که قصد ترک فرودگاه بین‌المللی دبی را دارند و یا قصد ورود دارند، توصیه کرد که وضعیت پرواز خود را در سایت emirates.com برای آخرین اطلاعات در مورد پروازها بررسی کنند.

خطوط هوایی الاتحاد مستقر در ابوظبی اعلام کرد که تعدادی از پروازهای اروپایی و آمریکای شمالی خود را در روز یکشنبه، ۱۴ آوریل، برای پرواز بر فراز عربستان سعودی و مصر پس از اطلاع از بسته شدن حریم هوایی بر فراز رژیم صهیونیستی، اردن و عراق تغییر می‌دهد.

سایر خطوط هوایی

پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفرانس رژیم صهیونیستی برای روز یکشنبه لغو شد و بریتیش ایرویز ۲ پرواز خود به تل آویو را در روز یکشنبه لغو و یک پرواز به امان را متوقف کرد. لوفت هانزا نیز خدمات خود به رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

خطوط هوایی یونایتد پرواز خود از نیوآرک به تل آویو را روز شنبه پس از بستن حریم هوایی رژیم صهیونیستی لغو کرد.

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا روز شنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی در مورد خاورمیانه به‌طور موقت پروازهای بین پرت و لندن را تغییر داده است، زیرا انتظارات از حمله ایران به رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

کانتاس گفت: هیچ پروازی بین پرت، مرکز ایالت استرالیای غربی و لندن متوقف یا لغو نشده است، اما پروازهای این مسیر در مسیر پروازی تنظیم شده از طریق سنگاپور انجام می‌شود.

اردن

اردن وضعیت اضطراری اعلام کرده و حریم هوایی خود را اواخر روز شنبه به روی تمامی هواپیماهای ورودی، خروجی و عبوری بسته است.

هیثم میستو، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات هوانوردی غیرنظامی اردن در المملکه گفت: تداخل در ترافیک هوایی اردن بر سیستم جی پی اس اردن تاثیر گذاشت و هواپیماهای حاضر در این منطقه را به استفاده از سیستم‌های ناوبری جایگزین واداشت.

سازمان تنظیم مقررات هواپیمایی کشوری اردن (CARC) از تمدید بسته شدن حریم هوایی اردن تا ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی خبر داد.

لبنان

وزارت مشاغل عمومی و حمل و نقل لبنان از بسته شدن فوری و موقت حریم هوایی این کشور در واکنش به تحولات جاری منطقه خبر داد. این تصمیم که از ساعت یک صبح تا هفت صبح روز یکشنبه ۱۴ آوریل اجرا می‌شود، همه پروازهای ورودی، خروجی و عبوری بر فراز لبنان را در بر می‌گیرد.

در نتیجه کلیه ترددهای هوایی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت برای مدت ذکر شده به حالت تعلیق درآمده است. مقامات لبنانی قول داده‌اند بسته شدن حریم هوایی را به‌طور مستمر بازنگری و بر اساس تحولات، اقدامات خود را تنظیم کنند.

عراق

عراق همزمان با اتفاقات شب گذشته، حریم هوایی خود را بست. اداره هوانوردی عراق اعلام کرد که این تعطیلی از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی (۲۰۳۰ به وقت گرینویچ) روز شنبه تا ساعت ۰۵:۳۰ صبح به وقت محلی (۰۲۳۰ GMT) یکشنبه اعمال می‌شود و نشان می‌دهد که این تعلیق ممکن است در صورت لزوم طولانی شود.

مصر

منابع نظامی و امنیتی مصر اواخر روز شنبه اعلام کردند که پدافند هوایی مصر در حالت آماده باش قرار دارد. شرکت هواپیمایی مصری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصر تصمیم گرفته است پروازهای خود به مقصد و از فرودگاه‌های اردن، عراق و لبنان را به دلیل تنش‌های منطقه‌ای و با توجه به بسته شدن حریم هوایی این کشورها متوقف کند. بر اساس این بیانیه، این تعلیق تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی

مقامات فرودگاه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حریم هوایی این کشور از ساعت ۱۲:۳۰ بامداد یکشنبه پس از اینکه ارتش گزارش کرد، ایران هواپیماهای بدون سرنشین خود را مستقیما از خاک ایران به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب کرده است، بسته است.

در این بیانیه آمده است: بر اساس دستورالعمل سیستم امنیتی، از ساعت ۱۲:۳۰ بامداد، حریم هوایی رژیم صهیونیستی به روی پروازهای بین‌المللی و داخلی بسته شده است.

این شرکت هواپیمایی روز شنبه اعلام کرد که خطوط هوایی رژیم صهیونیستی ال عال، ۱۵ پرواز برنامه‌ریزی شده برای شنبه و یکشنبه را لغو کرده است زیرا درگیری‌ها با ایران افزایش یافته و رژیم صهیونیستی حریم هوایی خود را برای احتیاط بسته است.

کویت

کویت ایرویز در اوایل روز یکشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته است با توجه به وضعیت امنیتی در منطقه و نگرانی برای ایمنی مسافران خود، تمام پروازهای ورودی و خروجی را از مناطق متشنج منحرف کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۳۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان