//
کدخبر: ۴۵۴۲۹۸ //

رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد

یک رسانه رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این رژیم خواسته است تا به حمله موشکی و پهپادی ایران پاسخ ندهد.

رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد
به گزارش فرتاک نیوز،

از خبرگزاری سما فلسطین، روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم گزارش داد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته است تا به حمله ایران پاسخ ندهد.

یک مقام آمریکایی شنبه شب به وقت محلی، اعلام کرد: رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او پس از یک وقفه کوتاه پس از نشست قبلی خود، دوباره در اتاق موقعیت کاخ سفید گردهم آمده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، نشست قبلی بایدن با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا، تقریبا دو ساعت طول کشید. بایدن پس از اولین نشست، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد.

هنوز جزئیاتی از این گفت‌ وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده است. بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند».

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در حال برگزاری است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار کرد.

در این نشست لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا حضور داشتند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به صورت ویدئویی شرکت کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل روز شنبه توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در خاورمیانه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان