//
کدخبر: ۴۴۹۱۶۴ //

جمعیت این کشور آسیایی تا سال ۲۱۰۰ نصف می‌شود!

گزارش جدید مرکز آمار کره جنوبی نشان می‌دهد نرخ باروری در این کشور آسیایی در سال گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۱۰۰ جمعیت آن تقریباً به نصف کاهش پیدا کند.

 جمعیت این کشور آسیایی تا سال ۲۱۰۰ نصف می‌شود!
به گزارش فرتاک نیوز،

آمارهای اولیه نشان می‌دهد نرخ باروری در کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ به ۰.۷۲ فرزند به ازای هر زن رسیده که نسبت به سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

این رقم بسیار پایین‌تر از ۲.۱ فرزند مورد نیاز برای حفظ جمعیت ۵۱ میلیونی فعلی است.

بر اساس این گزارش، با ادامه این روند، جمعیت کره جنوبی تا سال ۲۱۰۰ به ۲۶.۸ میلیون نفر خواهد رسید که تقریبا نصف جمعیت فعلی است.

لیم یانگ ایل، رئیس بخش سرشماری جمعیت گفت: در سال ۲۰۲۳، تعداد نوزادان متولد شده ۲۳۰ هزار نفر بود که ۱۹۲۰۰ کودک کمتر از سال قبل است و کاهش ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کارشناسان دلایل مختلفی را برای این نرخ پایین زاد و ولد عنوان کرده‌اند؛ از جمله هزینه‌های بالای فرزندپروری، قیمت‌های نجومی املاک و فشارهای شغلی در یک جامعه رقابتی که پیدا کردن شغل با درآمد خوب را دشوار می‌کند.

آنها می‌گویند بار مضاعف کار برای مادران شاغل که باید هم کارهای خانه و مراقبت از کودکان را انجام دهند و هم شغل خود را حفظ کنند، عامل کلیدی دیگری در این زمینه است.

با وجود تلاش‌های گسترده و میلیاردها دلار هزینه دولت برای تشویق زنان به فرزندآوری بیشتر، آمارها نشان می‌دهد این سیاست‌ها تا کنون ناموفق بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان