//
کدخبر: ۴۴۷۰۱۸ //

مشکلات اقتصادی ۸۰ درصد از صهیونیست‌ها در حال حاضر

در حالیکه مرکز آمار رژیم صهیونیستی از تلفات سنگین اقتصاد رژیم صهیونیستی بر اثر جنگ در غزه خبر داد، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند ۸۰ درصد از صهیونیست‌ها در حال حاضر با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

مشکلات اقتصادی  ۸۰ درصد از صهیونیست‌ها در حال حاضر
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه عبری زبان آیس در گزارش اعلام کرد، جنگ در غزه به داخل خانه‌های اسرائیلی‌ها کشیده شده است و 80 درصد از اسرائیلی‌ها به دلیل جنگ غزه با مشکلات اقتصادی مواجه شده است.

این رسانه عبری زبان با استناد به نظر سنجی انجام گرفته توسط مرکز تحقیقات AllJobs نوشت: دست کم 46 درصد از صهیونیست‌ها اعلام کردند که مجبور شده‌اند بعد از جنگ 7 اکتبر هزینه‌های خود را کاهش دهند، 12 درصد تاکید کردند که از خرید کالاهای اساسی هم کاسته‌اند در حالی که 16 درصد تاکید کردند که مجبور هستند برخی از بدهی ها و قبوض را در موعد آن پرداخت نکنند.

به نوشته ایس، شرایط اقتصادی اسرائیل بعد از چهار ماه از جنگ وخامت اقتصادی را می‌توان از تعطیل مستمر فعالیت‌های اقتصادی و اخراج کارگران به وضوح لمس کرد.

این رسانه عبری زبان در گزارش خود که شامگاه امروز (دوشنبه) منتشر شد، تاکید کرد، براساس نظر سنجی انجام گرفته از 582 مرد و زن که در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) پراکنده و شغل‌های مختلفی دارند مشخص شد که تاثیرات جنگ بر اقتصاد اسرائیل همچنان به شکل پررنگی قابل ملاحظه است.

و 80 درصد از اسرائیلی‌ها اعلام کرده‌اند که از زمان آغاز جنگ، دچار مشکلات مالی شده‌اند در حالی که 67 درصد هم خبر دادند که مجبور شده‌اند پیش از پایان ماه مساعده بگیرند.

از میان 80 درصد که دچار مشکلات مالی شده‌اند 39 درصد شرایط خود را به شدت بد اعلام کردند.

در همین راستا، دفتر مرکزی آمار اسرائیل هم در گزارشی اعلام کرد، جنگ غزه زیان‌های 20 درصدی را در سه ماهه سوم از سال گذشته میلادی به اقتصاد اسرائیل وارد کرده است.

براساس این گزارش انقباض به ثبت رسیده در سه ماهه سوم به دلیل فروپاشی تمامی بخش‌های اقتصادی اسرائیل به وجود آمده است ، در حالی که شاهد کاهش 70 درصدی سرمایه گذاری‌ها بودیم تا اقتصاد اسرائیل در سال 2023 شاهد فقط 2 درصد رشد باشد این در حالی است که این رقم برای سال 2022 حدود 6.5 درصد بود.

پایگاه خبر یوای نت هم شامگاه دوشنبه اعلام کرد، بیش از 100 نفر در اعتراض به بودجه سال 2024 و سیاست‌های دولت نتانیاهو در مقابل کنست دست به تظاهرات زدند، آنها با سر دادن شعارهایی بنیامین نتانیاهو را خطری برای ادامه بقای اسرائیل توصیف کردند و او را دشمن ارتش و ماشین جنگی اسرائیل توصیف نموده تاکید کردند که بودجه اسرائیل به یغما رفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۰۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان