//
کدخبر: ۴۴۱۹۳۲ //

ملکه‌های آینده اروپا: چهار شاهدختی که بر تخت سلطنت خواهند نشست

چهار پادشاهی بلژیک، هلند، اسپانیا و سوئد قرار است ملکه‌ای را بر تخت سلطنت داشته باشند

ملکه‌های آینده اروپا: چهار شاهدختی که بر تخت سلطنت خواهند نشست
به گزارش فرتاک نیوز،

بریتانیایی‌ها به مدت بیش از ۷۰ سال یک ملکه بر تخت سلطنت داشتند اما حداقل تا سه نسل پس از ملکه الیزابت فقید، یعنی شاه چارلز سوم، شاهزاده ویلیام و شاهزاده جورج بریتانیا حکمران زن دیگری نخواهد داشت؛ اتفاقی در تضاد کامل با آنچه در خانواده سلطنتی همسایگان اروپایی بریتانیا رخ خواهد داد. جایی که چهار پادشاهی بلژیک، هلند، اسپانیا و سوئد قرار است ملکه‌ای را بر تخت سلطنت داشته باشند. اما این ملکه‌های آینده چه کسانی‌اند؟ و به عنوان رهبرانی از نسل زد (Gen-Z) چه‌ویژگی‌هایی خواهند داشت؟ نشریه ووگ نگاهی دارد به شاهزاده خانم‌های جوانی که ملکه‌های نسل آینده اروپا هستند. 

4

شاهدخت کاترینا‌ــ‌آمالیا هلند

کاترینا‌ــ‌آمالیا، وارث تاج و تخت هلند و بزرگ‌ترین فرزند از بین سه دختر پادشاه ویلم الکساندر و ملکه ماکسیما است.

سلطنت در هلند به شکلی غیرمعمول عمدتا در اختیار زنان بوده است و از سال‌های ۱۸۹۰ تا ۲۰۱۳، زمانی که پدر کاترینا‌‌ــ‌آمالیا پادشاه شد، سه ملکه متوالی سلطنت کردند؛ بنابراین از نظر تاریخی اوضاع به نفع شاهدخت است.

به نظر می‌رسد کاترینا‌ــ‌آمالیا برخلاف والدینش که گاف‌های تاسف‌آور زیادی مرتکب شدند (از جمله رفتن به تعطیلات در دوران قرنطینه کوویدــ‌۱۹)، نبض ملت را در دست دارد؛ مثلا هنگامی که ۱۸ ساله شد، از حقش برای دریافت کمک‌هزینه سالانه سلطنتی صرف‌نظر کرد. او ظاهرا به این دلیل چنین تصمیمی گرفت که به عنوان یک دانشجو (کاترینا‌ــ‌آمالیا در حال تحصیل در رشته سیاست، روانشناسی، حقوق و اقتصاد در دانشگاه آمستردام است)، یک عضو خانواده سلطنتی «شاغل» محسوب نمی‌شود. همچنین به این دلیل که در طول بحران هزینه‌های زندگی دریافت چنین کمک‌هزینه‌ای اشتباه به نظر می‌رسید.

کاترینا هم مثل شاهزاده ویلیام مشتاق است دوران تحصیلش در دانشگاه عادی و مثل همه باشد. او در خانه مشترک با دانشجویان دیگر زندگی می‌کرد تا اینکه یک باند جنایتکار تهدید به ربودن او کرد. او در یک مدرسه ابتدایی دولتی درس خواند و حتی در تعطیلات تابستانی در یک بار ساحلی در لاهه کار کرد.

مانند بسیاری از نسل زد یا به اصطلاح جن‌زی (Gen Z)، او به‌صراحت در مورد سلامت روان صحبت کرده و حتی گفته که گاهی اوقات به یک درمانگر مراجعه می‌کند. همچنین در حالی که در این مورد هیچ اظهارنظر مستقیمی نشده، قانون جدید تصویب سلطنت که تبیین می‌کند اعضای خانواده سلطنتی با گرایش‌های جنسی متفاوت می‌توانند با هرکسی که انتخاب می‌کنند ازدواج کنند بدون اینکه حق تاج و تختشان را از دست بدهند، بر شاهدخت ولیعهد متمرکز بوده است.

دربار هلند به روابط عمومی خوب نیاز دارد، چرا که محبوبیتش در سال‌های اخیر کاهش یافته است. خانواده سلطنتی امیدوارند کاترینا‌ــ‌آمالیا همان چهره تازه‌ای باشد که به آن نیاز دارند.

2

شاهدخت الیزابت بلژیک

شاهدخت الیزابت زمانی که به عنوان اولین ملکه کشور به سلطنت برسد، تاریخ‌ساز خواهد شد. یک دهه قبل از تولد او، قوانین سلطنت تغییر کرد تا جانشینی زنان امکان‌پذیر شود و او اولین حکمرانی خواهد بود که از این قانون منتفع می‌شود. اگر قانون تغییر نمی‌کرد، برادر کوچک‌تر الیزابت، شاهزاده گابریل، پادشاه بعدی می‌شد.

این شاهدخت ۲۲ ساله بزرگ‌ترین دختر پادشاه فیلیپ و ملکه ماتیلد است و علاوه بر شاهزاده گابریل، یک برادر کوچک‌تر به نام شاهزاده امانوئل نیز دارد. او سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش را در بروکسل گذراند و سپس به «هیپی هاگوارتز» یا کالج آتلانتیک یودبلیوسی (UWC) در ولز رفت و پس از اتمام تحصیلات مانند همه وارثان تاج و تخت این کشور، یک سال در آکادمی نظامی سلطنتی بروکسل آموزش دید. او اکنون در کالج لینکلن دانشگاه آکسفورد تحصیل می‌کند و عضو تیم قایقرانی است.

شاهدخت الیزابت یک سخنران بسیار با اعتماد‌به‌نفس است که تمرین‌های زیادی داشته است. اولین سخنرانی او در ۹ سالگی بود، زمانی که یک بیمارستان کودکان را که به افتخار او نام‌گذاری شده بود، افتتاح کرد. او همچنین به‌ دلیل انتخاب‌ سبک و ظاهرش بسیار شناخته‌شده است. گزارش‌هایی از تاثیر الیزابت در بلژیک منتشر شده است که فاش می‌کند طرفدارانش برای خرید لباس‌های مشابه او به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند. شاهدخت الیزابت از این نظر با کیت میدلتون مقایسه می‌شود.

در سال‌های اخیر، بلژیک مانند بسیاری از کشورهای غربی دیگر مجبور بوده با گذشته استعماری‌اش مواجه شود. اینکه آیا شاهزاده خانم تصمیم می‌گیرد عملکرد استعمارانه بلژیک را تصدیق و بابت آن عذرخواهی کند یا نه چیزی است که باید منتظر ماند و دید، اما این امر برای وجهه او چه در وطنش و چه در صحنه جهانی، بسیار حیاتی است.

3

شاهدخت لئونور اسپانیا

جهان در هفته‌های اخیر و پس از تولد ۱۸ سالگی وارث تاج و تخت اسپانیا، گرفتار پدیده‌ «جنون لئونور» یا شیفتگی به لئونور شده و شاهدخت لئونور، دختر بزرگ‌تر شاه فیلیپه و ملکه لتیزیا، به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک چهره ملی است و انتخاب‌های مد (و دوست پسر احتمالی) او به‌سرعت صدر اخبار می‌شود.

وجهه عمومی رو‌به‌رشد او با دوران کودکی‌‌اش در تضاد است. او در کودکی خیلی کم در انظار عمومی حاضر می‌شد و پس از تحصیل در یک مدرسه ابتدایی در بارسلونا، به ولز نقل مکان کرد تا تحصیلاتش را در آتلانتیک یودبلیوسی (همان مدرسه شاهدخت الیزابت بلژیک) تکمیل کند؛ جایی که اوایل سال جاری از آن فارغ‌التحصیل شد. شاهدخت لئونور اکنون در یک مدرسه نظامی ثبت‌نام کرده و در حال گذراندن آموزش افسری است که به مدت سه سال ادامه خواهد داشت.

او پیش از تولد ۱۸ سالگی‌اش اولین جایزه شاهزاده آستوریاس را تقدیم کرد و موفق شد هنگام ملاقات با مریل استریپ، اسطوره هالیوود، و هاروکی موراکامی، نویسنده ژاپنی، رفتاری کاملا شایسته مقامش و به دور از هیجان‌زدگی داشته باشد.

لئونور نیز مانند پدرش مایل است از رسوایی‌های مالی پدربزرگش، شاه خوان کارلوس که عمه و عمویش را نیز درگیر کرده، فاصله بگیرد. او به جای تقلید از مادر و مادربزرگش، ملکه سوفیای بسیار محبوب که سبک شیک آن‌ها را به وضوح به ارث برده، خود به‌خوبی عمل خواهد کرد.

1

شاهدخت ویکتوریا سوئد (و شاهدخت استل)

شاهدخت ویکتوریای ۴۶ ساله یکی دیگر از اعضای خانواده‌های سلطنتی اروپایی است که از به‌روزشدن قوانین سلطنتی بهره برده است. او در بدو تولد در ردیف دوم صف تاج و تخت سوئد قرار داشت اما پس از تغییر قانون اساسی، از برادر کوچک‌ترش، شاهزاده کارل فیلیپ، سبقت گرفت. این امر در آن زمان جنجال زیادی به پا کرد، چرا که پدرش، شاه کارل شانزدهم گوستاف، به این تغییر اعتراض کرد؛ البته نه به این دلیل که نمی‌خواست زنان وارث تاج و تخت شوند، بلکه به دلیل همدردی با پسرش که ناگهان از ولیعهدی محروم شده بود.

پادشاه در سوئد حتی نسبت به شاه بریتانیا، هم نقش کمتری در رویدادهای عمومی دارد و به همین دلیل شاه کارل شانزدهم گوستاف تا حد زیادی از کانون توجه دور مانده است. با وجود این، ویکتوریا مانند دیگر اعضای خانواده سلطنتی هم‌نسلش در مورد زندگی شخصی‌اش صادق‌تر بود و در دهه ۱۹۹۰ در مورد مشکلاتش با آنورکسیا یا بی‌اشتهایی عصبی (بیماری مشابه دایانا) بی‌پرده صحبت کرد. او در مورد تجربه‌اش در سال ۲۰۰۲ گفت: «من، ویکتوریا، وجود نداشتم. احساس می‌کردم همه چیز در زندگی و اطرافم را دیگران کنترل می‌کنند. تنها چیزی که می‌توانستم کنترل کنم، غذایی بود که می‌خوردم.»

زمانی که رابطه شاهدخت ویکتوریا و همسرش در اوایل آشناییشان زیر ذره‌بین قرار گرفت، درست مانند شاهزاده هری، او به دفاع از همسر فعلی‌اش، دنیل وسترینگ، مربی شخصی، پرداخت. مطبوعات سوئدی مناسب بودن رابطه آن‌ها را زیر سوال بردند؛ چیزی که ویکتوریا مخالف آن صحبت کرد.

شاهدخت استل، دختر ۱۱ ساله شاهدخت ویکتوریا، بعد از مادرش در ردیف بعدی سلطنت قرار دارد و مانند مادرش از تغییر قانون سود برده است، چرا که او نیز یک برادر کوچک‌تر به نام شاهزاده اسکار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان