//
کدخبر: ۴۴۰۳۲۰ //

صهیونیست‌های آسیب دیده خواستار دریافت غرامت از اسرائیل شدند

42 نفر از صهیونیست‌های آسیب دیده در عملیات طوفان الاقصی، خواستار دریافت غرامت 55 میلیون دلاری از ارتش، پلیس و شاباک شدند.

 صهیونیست‌های آسیب دیده خواستار دریافت غرامت از اسرائیل شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

شوک و ناباوری ناشی از عملیات هفت اکتبر حماس در اراضی اشغالی و اطراف غزه، همچنان در اسرائیل ادامه دارد. همین‌طور موضوع غافلگیری یا بهت و بی تحرکی نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیلی در روز عملیات، نقل محافل مختلف است و همچنان این سؤال مطرح است که آن همه سازمان‌های امنیتی و نظامی کجا بودند؟

در این راستا ۴۲ نفر از افرادی که در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر در جشنواره موسیقی «رعیم» آسیب دیده‌اند، امروز (۱۲ دی) با تنظیم دادخواستی خواستار پرداخت غرامتی به میزان ۲۰۰ میلیون شِکِل (۵۵.۱۶ میلیون دلار) از سوی ارتش، پلیس و سازمان امنیت داخلی اسرائیل ( شاباک ) شدند.

به نوشته وبگاه آی۲۴ نیوز، آن‌ها در شکایت خود از «اهمال گسترده» نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل سخن گفته و در دادخواستی که به دادگاه مرکزی تل آویو تحویل داده‌اند، گفته‌اند: «می‌شد به راحتی جلوی فاجعه را گرفت».

آن‌ها همچنین به این موضوع اشاره کردند که طی یکی روز قبل از حمله حماس نهادهای امنیتی و نظامی متوجه برخی هشدارها شده بودند و می‌توانستند جلوی برگزاری جشنواره را بگیرند. در دادخواست این افراد آمده است که نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل می‌توانستند با یک تماس کوتاه آن‌ها را نجات دهند.

 

اما در خصوص روز عملیات طوفان الاقصی، تاکنون بسیاری از شهرک‌نشینان در گفت و‌گو با رسانه‌های اسرائیلی از شوک و بی تحرکی نیروهای نظامی و امنیتی این رژیم در قبال حمله حماس سخن گفته‌اند.

یک گروه حفاظتی از کیبوتس به شبکه ۱۲ گفته است: «۵۰۰ سرباز ارتش خارج از کیبوتس مانده بودند و وارد نمی‌شدند، در حالیکه اسرا در حال خون‌ریزی بودند».

«یایئر آویتال»، یکی از نیروهای ذخیره مستقر در شهرک‌ها نیز به این شبکه گفت: «۵۰۰ سرباز بیرون ایستاده بودند و هیچ کس به این موضوع رسیدگی نمی‌کرد؛ مردم در هر دقیقه خون از دست می‌دادند و ارتشی که بیرون ایستاده بود نمی‌دانست که اینجا چه اتفاقی دارد می‌افتد».

چندی پیش نیز روزنامه هاآرتص گزارش داد که یک بالگرد پلیس اسرائیل در روز حمله حماس، در حالیکه سعی داشت به سمت نیروهای فلسطینی‌ شلیک کند، افراد شرکت کننده در جشن موسیقی «رعیم» را هدف قرار داده است. پس از آن پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای گزارش هاآرتص را تکذیب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۰۳۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان