//
کدخبر: ۴۳۵۴۶۹ //

اسرائیل کوتاه آمد

اسرائیل میانجیگران را از تصمیم برای بازگشت به توافق با جنبش حماس آگاه کرده که بر اساس آن آتش‌بس یک روزه در ازای آزادی زنان و کودکان اسیر در نوار غزه قید شده‌است.

 اسرائیل کوتاه آمد
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان ۱۱) در شامگاه جمعه، به نقل از یک مقام صهیونیست که نامش فاش نشده گزارش داد، منافعی برای رژیم صهیونیستی در بازگشت به آتش‌بس یک روزه در ازای آزادی زنان و کودکانی وجود دارد که هنوز در نوار غزه بازداشت هستند.

پیش‌بینی‌های اشغالگران اشاره می‌کند که شانس دستیابی به آتش‌بس طی شب گذشته بسیار اندک بود، در حالی که مقامات گفتند که نبرد با قدرت کامل ادامه دارد، در عین حال بازگشت به توافق آتش‌بس ممکن است بین دو تا چهار روز طول بکشد.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که اشغالگران پیشنهاد حماس را برای آزادی اجساد اسرا به عنوان بخشی از هشتمین گروه تبادل اسیران که قرار بود روز جمعه اجرا شود، رد کردند که منجر به پایان آتش‌بس و از سرگیری جنگ اشغالگران در نوار غزه شد.

بر اساس گزارش‌های عبری، حماس از آزادی زنان اسیر خودداری و درخواست کرده به توافق دیگری که شامل آزادی اسیران مرد می‌شود، منتقل شود، این موضوع از سوی اسرائیل رد شد و می‌خواهد آزادی همه زنان اسیر خود را کامل کند.

در همین راستا، قطر، مصر و واشنگتن شامگاه جمعه اعلام کردند که تلاش‌های مشترکی برای برقراری هر چه سریع‌تر آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه انجام می‌دهند.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت: قطر متعهد به ادامه تلاش‌ها با شرکای خود برای بازگشت به آرامش در غزه است.

وی افزود: ادامه بمباران نوار غزه پس از پایان آتش‌بس، تلاش‌های میانجی‌گری را پیچیده و فاجعه انسانی را در این نوار تشدید می‌کند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید نیز با بیان اینکه واشنگتن به همکاری با اسرائیل، مصر و قطر برای بازگرداندن آتش‌بس بشردوستانه ادامه می‌دهد، افزود: می‌خواهیم «گروگان‌های» بیشتری را آزاد و کمک‌های بیشتری را وارد نوار غزه کنیم.

ضیاء رشوان، رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر نیز گفت: «مصر از شکسته شدن آتش‌بس موقت بشردوستانه در نوار غزه بسیار متاسف است.» وی خاطرنشان کرد: «مصر در حال حاضر حداکثر تلاش را با شرکای خود (قطر و ایالات متحده) برای بازگشت آتش‌بس در اسرع وقت به غزه انجام می‌دهد.»

رشوان افزود که تلاش‌ها شامل تمدید آن برای دوره‌های دیگر، برای مقابله با شرایط خطرناک انسانی غزه است که به حد فاجعه رسیده‌است، حال چه با توقف جنگ، چه با ورود سریع و فشرده کمک‌های بشردوستانه و امدادی به ساکنان غزه.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان