//
کدخبر: ۴۳۷۴۵۳ //

ماه عسل به پایان رسید!

جو بایدن تعارف را کنار گذاشته، علنا از نتانیاهو انتقاد کرده و خواستار تغییر در دولتش شده است. قبلا نوشته بودم علیرغم کمک های آمریکا به اسرائیل، بین ایالات متحده و رژیم صهیونیستی بر سر ادامه جنگ غزه اختلاف است و در حال مذاکره و رایزنی هستند تا شاید بی بی را مجبور به پذیرش شکست کرده و از وخیم تر نمودن شرایط منصرف نمایند.

 ماه عسل به پایان رسید!
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرحیم انصاری، تحلیلگر سیاسی دریادداشتی با این عنوان در کانال تلگرام خود نوشت: ظاهرا جلسات پشت پرده نتیجه نداده و بایدن مجبور به علنی کردن اختلافات شده تا شاید از این طریق باعث فشار بر نتانیاهو حداقل بوسیله خود صهیونیست‌ها شده باشد!

آمریکا میداند اسرائیل در این جنگ پیروز نمی‌شود، از طرفی هم میداند که نمیتواند رهایش کند؛ از آنجایی که نتانیاهو ادامه عمر سیاسی خود را در گرو پیروزی در این جنگ میبیند، خواستار پایان این درگیری ها نیست، حتی اگر این خودخواهی منجر به آسیب دیدن اسرائیل و آمریکا شود!

آمریکا اما جنگ را نمیخواهد، و میداند این لجاجت نتانیاهو عاقبت ممکن است سطح درگیری ها با آمریکا را بالاتر ببرد و موجب فرصت طلبی رقبا و باز شدن جبهه های جدید حتی در نقاط دیگری از جهان همچون تایوان، گویان و غیره شود!

بایدن مایل است تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ سر و تهِ جنگ غزه به هم آمده باشد. حتی خبر از صلح اوکراین با روسیه نیز به میان آمده است که گفته میشود احتمالا طراحی فرمولی برای آغاز مذاکرات اوکراینی ها و روسها در حاشیه اجلاس داووس سوئیس دور از ذهن نیست.

آمریکا دیگر نمیخواهد و نمیتواند جنگ را با این وضعیت بغرنجی که دارد ادامه دهد، اما نتانیاهو همچنان لجبازی میکند و بایدن حالا اختلافاتی را که پشت پرده نتوانسته برطرف نماید به خبرگزاری ها کشانده است. او میداند لجاجت نخست وزیر اسرائیل باعث بی آبرویی آمریکا و صهیونیسم در دنیا شده و آسیبی جدی به اعتماد ملت های دنیا نسبت به آمریکا زده است.

این تازه جدای از خسارات مادی و تلفات انسانیِ زیادی است که آمریکا در غرب آسیا از موشک ها و پهپادهای محور مقاومت دریافت کرده است. حال باید دید بایدن تا کجا نتانیاهو را تحمل میکند آن هم درست زمانی که باید فارغ از هر دغدغه ای به رفع موانع برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری فکر کند!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۴۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان