//
کدخبر: ۴۳۶۹۲۳ //
رسانه عبری:

ارتش اسرائیل در اعلام شمار تلفات خود دروغ می‌گوید

یک رسانه عبری زبان به شکل تلویحی ارتش این رژیم را به دروغ گویی در اعلام شمار تلفات خود متهم کرد.

 ارتش اسرائیل در اعلام شمار تلفات خود دروغ می‌گوید
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک روز بعد از افشای شمار زخمی‌های رژیم صهیونیستی توسط روزنامه یدیعوت آحارانوت، روزنامه هاآرتص فاش کرد آمار تعداد تلفات نظامیان اسرائیلی که توسط بیمارستان‌ها اعلام می‌شوند با شماری که ارتش آن را اعلام می‌کند، تفاوت بسیار زیادی دارد.

در این گزارش آمده است، ارتش اسرائیل حاضر به اعلام شمار واقعی نظامیان زخمی‌شده خود و همچنان مصرانه تاکید می‌کند که 1593 نظامی‌اش از 7 اکتبر تا کنون زخمی‌ شده‌اند، اما با بررسی شمار زخمی های نظامی که در بیمارستان‌‌هایی مختلف بستری شده‌اند، شاهد فاصله بسیار زیادی و غیر قابل تفسیر بین این رقم و ارقام اعلام شده در بیمارستان‌ها هستیم به نحوی که فقط در بیمارستان برزیلای بستری شدن  1949 نظامی به ثبت رسیده است.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است: امروز ارتش اسرائیل اعلام کرد از زمان وقوع حمله 7 اکتبر تا کنون 1593 نظامی زخمی‌ شدند که حال 255 نفر از آنها وخیم است، این در حالی است ما پیش از این نیز اعلام کرده بود که ارتش حاضر به انتشار اطلاعات واقعی در رابطه با نظامیان زخمی‌شده خود و شرایط آنها نیست.

تهیه کنندگان این گزارش افزودند: با این حال هاآرتص به چند بیمارستان که نظامیان در آن بستری هستند سری زده و متوجه شد که تعداد نظامیانی که در حال حاضر در این بیمارستان‌ها بستری هستند بسیار بیشتر از تعداد رقم کلی زخمی‌‌هایی است که ارتش اسرائیل اعلام از ابتدای جنگ اعلام کرده است، این فاصله آنقدر زیاد است که به هیچ عنوان نمی توان برای آن تفسیری پیدا کرد.

به طور مثال فقط در بیمارستان برزیلای از 7 اکتبر تا کنون 1949 نظامی بستری و معالجه شده‌اند (این در حالی است که شمار زخمی‌‌هایی که از زمان آغاز جنگ به این بیمارستان منتقل شدند 3117 نفر بوده است) 178 زخمی هم به بیمارستان اسوتا در اشدود و 148 زخمی هم به ایخیلوف، 181 به رمبام، 209 به هداسا، 287 نظامی نیز به بلینسو و 139 نظامی دیگر هم به بیمارستان شعاری تسیدک برده شدند.

اطلاعات هاآرتص نشان می‌دهند که 1000 نظامی اسرائیلی در بیمارستان سوروکا بستری و معالجه شده و حدود 500 نظامی نیز به بیمارستان شیبا برده شده بودند.

تهیه کنندگان این گزارش تاکید دارند این تنها بخش کوچکی از یک لیست مربوط  حجم تلفات ارتش اسرائیل است اما با این وجود حتی اگر این ارقام را هم با رقم اعلام شده توسط ارتش مقایسه کنیم و مسئله احتمال انتقال چند زخمی از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر را هم در نظر بگیریم باز هم آمار موجود با آماری که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند فاصله زیادی دارد.

این رسانه عبری زبان در ادامه تاکید بر دروغگویی ارتش اسرائیل نوشت: اطلاعات منتشر شده توسط ارتش را حتی با آمار روزانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت هم مقایسه کنیم، باز هم این تفاوت قابل تامل است.

اطلاعاتی که وزارت بهداشت به شکل روزانه در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر می‌کند حکایت از آن دارد که از 7 اکتبر تا کنون 10 هزار و 584 نظامی و غیر نظامی بر اثر جنگ زخمی و به بیمارستان منتقل شدند، 131 نفر از آنها در حین معالجه جان سپردند، 471 نفر شرایط وخیم دارند و 868 نفر هم زخمی‌های متوسطی برداشته‌اند.

گفتنی است روزنامه یدیعوت آحارانوت دیروز بعد از افشاگری خود در رابطه با شمار زخمی های روزانه منتقل شده به بیمارستان های رژیم صهیونیستی امروز تحت فشار ساختار نظارت نظامی بر انتشار اطلاعات در رسانه‌ها مجبور شد افشاگری خود را در مورد تلفات ارتش اسرائیل پس بگیرد، اما رسانه های دیگری همچون هاارتص در حال پرداختن به ابعاد دیگری از این بایکوت خبری  هستند.

حال با توجه به این واقعیت که  حتما بخش قابل توجهی از این زخمی‌ها نظامی هستند امکان پذیرش رقم 1592 بسیار دشوار است این به آن معنی است که فقط حدود 15 درصد از زخمی‌های این جنگ نظامی بوده‌اند.

این رسانه در پایان پرسید: چرا باید ارتش اسرائیل رقم واقعی مجروحین را اعلام نکند؟!

آریل شمعون روزنامه نگار صهیونیست نیز در این رابطه نوشت: چرا کابینه حاضر به اعلام شمار واقعی تلفات کشته  و زخمی ها و خسارات خود در زمینه جنگ افزارها و خودروهای نظامی اشت نیست؟  شمار واقعی تلفات سه برابر آن چیزی  است که اعلام می شود، بیش از 250 افسر و نظامی اسرائیلی به طور کامل نابینا شده اند، بیش از 500 خودرو و زره پوش  نظامی هم منهدم گردیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان