//
کدخبر: ۴۳۱۰۸۰ //

اردوغان:آماده‌ایم به عنوان ضامن درگیری‌های غزه عمل کنیم/دیگر اعتمادی به اتحادیه اروپا نداریم

اردوغان گفت: جهان چشم خود را به روی حملات اسرائیل برای نابودی زیرساخت‌های بهداشتی غزه و قتل نوزادان و غیرنظامیان بسته است


اردوغان:آماده‌ایم به عنوان ضامن درگیری‌های غزه عمل کنیم/دیگر اعتمادی به اتحادیه اروپا نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

به قنل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: کشورهای غربی که با یادآوری قتل‌عام‌هایی که قبلاً از آنها چشم پوشی می‌کردند گردن خود را خم می‌کنند، از شرم رفتارشان در قتل عام غزه خرد خواهند شد. عدالت کجاست، فریاد می‌زنیم سازمان‌های بین المللی برای حفظ صلح در کجا تأسیس شده‌اند؟ مدافعان حقوق بشر کجا هستند؟ می‌بینید که با وجود اینکه رهبران کشور سکوت می کنند، مردم سکوت می کنند. در خیابان های اروپا، با وجود همه ممنوعیت‌ها، با وجود همه موانع، مردم در میادین هستند و خواستار عدالت هستند. برخی از کشورها که تحت عنوان آزادی بیان با شبه نظامیان سازمان‌های تروریستی بسیار نرم رفتار می‌کنند، حتی سعی کردند پرچم فلسطین را که نماد یک ملت است، ممنوع کنند. خوشبختانه اهل وجدان به آن ممنوعیت ها توجه نکردند.

اردوغان افزود: نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل حمایت شهروندان اسرائیلی را از دست داده و می خواهد از طریق لفاظی‌های مذهبی از قتل عام حمایت کند.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا نقض حقوق بشر و جنایات جنگی اسرائیل را به دادگاه کیفری بین‌المللی برساند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: نتانیاهو دیگر کسی نیست که بتوانیم با او صحبت کنیم، ما او را خط زده‌ایم. پس از گفتگو در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی در مورد این موضوع تصمیم خواهم گرفت

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: نشست آتی سازمان همکاری اسلامی در ریاض برای تلاش‌های آتش بس غزه بسیار مهم خواهد بود. ترکیه آماده است تا به عنوان کشور ضامن درگیری‌های غزه عمل کند.

او تاکید کرد: ترکیه می‌خواهد غزه را صلح‌آمیز، بخشی از کشور مستقل فلسطین با تمامیت ارضی، بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت در مرزهای ۱۹۶۷ ببیند. 

اردوغان تصریح کرد: اتحادیه اروپا در برخورد منصفانه با موضوع غزه شکست خورد، همچنین خارج از فرآیندهای دیپلماتیک در جنگ روسیه و اوکراین بود. اعتماد ما به اتحادیه اروپا از بین رفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان