//
کدخبر: ۴۲۷۲۱۴ //

اردوغان با اشاره به محاصره غزه: پس غرب کجاست؟

اردوغان اعلام کرد که حملات علیه غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

اردوغان با اشاره به محاصره غزه: پس غرب کجاست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی، « رجب طیب اردوغان »، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با اشاره به تحولات جاری در فلسطین، با اعلام حمایت از فلسطین گفت: «کدامیک برای دولتی همچون آمریکا بهتر است؟ رفتن به آنجا (فلسطین) برای برقراری صلح یا بردن سوخت و بنزین به آنجا (برای صهیونیست‌ها)؟»

به گفته اردوغان، موضع ما در قبال تنش و نزاع بین فلسطین و اسرائیل نشأت گرفته از این است که ما ملتی هستیم قرن‌هاست از عدالت و انصاف دور نشده‌ایم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: «در غزه آب و برق و غذا وجود ندارد، این با اعلامیه حقوق بشر منافات دارد، پس غرب کجاست؟ آیا اقدامی در این زمینه صورت داده‌اند؟ به هیچ وجه نمی‌توان حملات علیه برادرانمان در غزه را که به حد نسل‌کشی رسیده، توجیه کرد.»

روز گذشته نیز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به حملات مداوم جنگنده‌های به نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه اعلام کرد که هر جنگی که شامل قطع آب، برق و جاده‌ها و تخریب زیرساخت‌ها، عبادتگاه‌ها و مدارس شود، کشتار جمعی نامیده می‌شود.

وی دراین‌باره افزود: جهان نمی‌تواند ادامه تراژدی انسانی در منطقه را تحمل کند؛ همه باید از تصمیماتی که هدف آن مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین، مانند قطع کمک‌های بشردوستانه اجتناب کنند.

اردوغان در ادامه گفت: اسرائیل نباید فراموش کند که اگر مانند یک سازمان و نه یک دولت عمل کند، در نهایت مانند یک سازمان با آن رفتار خواهد شد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین افزود که «حملات نامتناسب آن به غزه، بدون هرگونه مبنای اخلاقی، ممکن است اسرائیل را در موقعیتی غیرمنتظره و نامطلوب در نظر جامعه جهانی قرار دهد. ما هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه غیرنظامیان را تأیید نمی‌کنیم و معتقدیم که جنگ اخلاقی دارد و همه طرف‌ها باید به این اخلاق احترام بگذارند.

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کشتار مردم بی‌گناه در روزهای اخیر با محکومیت‌های مردمی در شهرهای مختلف جهان روبرو بوده است؛ دو روز پیش نیز هزاران نفر از مردم ترکیه در شهر استانبول نیز شامگاه دوشنبه در اقدامی متفاوت با خودروها و موتورسیکلت‌های خود و با شعار «پیش به‌سوی فلسطین» جنایت‌های تازه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

صبح روز شنبه نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۷۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان