//
کدخبر: ۴۱۷۵۵۹ //

مسکو: بیش از ۶۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به کشته‌ شدن بیش از ۶۰۰ از نظامیان اوکراینی در جریان عملیات‌های بیست‌وچهار ساعت گذشته، از دفع حداقل بیست‌ویک عملیات تهاجمی ارتش کی‌یف خبر داد.

مسکو: بیش از ۶۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که چندین عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۱۵ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۹ خودروی زرهی و ۶ یگان نظامی کامل اوکراین در محور جنوب دونتسک، ۳ دستگاه توپخانه خودکششی هوویتزر در زاپروژیا و ۲ دستگاه تانک در دونتسک طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، این وزارتخانه همچنین افزود که  یگان‌های گروه روسی «وِست» به عملیات تهاجمی علیه نظامیان اوکراینی ادامه داده و مواضع خود را در خط مقدم در محور کوبیانسک تقویت می‌کنند.

شکست‌های پی در پی عملیات‌های تهاجمی نظامیان اوکراین علیه روسیه در حالی است که رژیم کی‌یف با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که واشنگتن از زمان آغاز جنگ اوکراین با روسیه، حدود ۴۴ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی ارائه داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان