//
کدخبر: ۴۱۷۴۷۶ //

نظامیان صهیونیست و کابینه نتانیاهو رسماً رو در روی یکدیگر قرار گرفتند

در حالی که خلبانان همچنان تاکید می‌کنند حاضر به پرواز برای ساختاری که نتانیاهو آن را رهبری می‌کند، نیستند، یکی از وزرای نتانیاهو شرایط در ارتش را یک شورش توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست و کابینه نتانیاهو رسماً رو در روی یکدیگر قرار گرفتند
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه اطلاع رسانی وای نت در گزارشی که شامگاه سه شنبه منتشر شد، به نقل از نشست خلبانان صهیونیست با یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، آنها اعلام کردند، تا زمانی که نتانیاهو بر سر قدرت باشد حاضر به پرواز نخواهند شد.

یواف زیتون خبرنگار این رسانه عبری زبان وابسته به یدیعوت احارانوت در گزارش خود تاکید کرد به جزئیات جدیدی از نشست و گفتگوی امروز یواف گالانت وزیر جنگ با خلبانان (صهیونیست) که رهبری مخالفت‌ها را در ارتش علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو به عهده دارند، دست یافته است.

خلبانان کادر رسمی  نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند در سایه حمایت از فرماندهان ارتش (بعد از حمله شماری از مسئولین همسو با نتانیاهو ونیز فرزندش به رئیس ستاد ارتش) و همراهی با همقطاران احتیاط خود در عدم حضور و مشارکت در یگان‌های نظامی، از این پس حاضر به انجام عملیات تهاجمی برای این ساختار نخواهند بود.

در ادامه گزارش وای نت آمده است، این سخنان تکان دهنده در جریان دیدار گالانت از پایگاه هوایی رامون در نقب گفته شد و او این جملات را در جریان گفتگوی چهره به چهره با خلبانان احتیاط و پایوری که در آنجا جمع شده بودند، شنید و دانست که علاوه بر نیروهای احتیاط نظامیان پایور(کادر) هم قصد دارند، فعالیت‌های نظامی خود را در سایه حضور کابینه نتانیاهو به حال تعلیق در آورند.

این در حالی است که به نوشته این رسانه، انتقاد شدید برخی از اعضای ائتلاف نتانیاهو و نیز پسرش یائیر علیه رئیس ستاد مشترک، پرسنل ارتش را به شدت خشمگین کرده و بیانیه نتانیاهو و گالانت در رابطه با حمایت از هالیوی هم نتوانسته است این خشم را کاهش دهد.

در این بین دیوید امسالم وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی نیز به انتقاد از رفتار ارتش پرداخته و به افسران عالی‌رتبه از جمله هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش و تامیر بار فرمانده نیروی هوایی هشدارداد، آنچه که آنها در مورد کاهش کارآمدی و توانمندی ارتش به دلیل استنکاف نظامیان احتیاط از حضور در یگان‌های خود اعلام می‌کنند، در واقع یک شورش است.

امسالم در سخنان امروز خود تاکید کرد، آنچه ما در ارتش شاهد آن هستیم، رفتار یک گروه از افسران احتیاط نیست، بلکه جریانی از تمرد و شورش در ارتش اسرائیل شکل گرفته است، این در حالی است که تمرد و شورش در هر ارتش هر قدر هم که عادی باشد با مجازات شدید شورشیان مواجه می‌شود، از اینرو من فکر می‌کنم که ما در مقابل یک شرایط بسیار خطرناک قرار داریم و در صورتی که این شرایط را ما نتوانیم مدیریت و اصلاح کنیم با عواقب بسیار خطرناکی برای اسرائیل در آینده مواجه خواهیم شد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی که سخنان امسالم را منعکس می‌کرد، به نقل از وی افزود: بیایید واقعیت‌ها را اعلام کنیم، نباید آنها را تعدادی داوطلب توصیف کنیم، آنها باید در کابین جنگنده‌ها می‌نشستند چون برای این کار تعلیم دیده‌اند، ما اکنون با یک شورش در انجام خدمت نظامی مواجه هستیم.

وی افزود: ارتش هیچ ارتباطی به تصمیم گیری‌های سیاسی ندارد، این یک مسئله بدیهی است، اما امروز این مسئولین (فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی)  هستند که به خطری برای اسرائیل تبدیل شده‌اند، خطری در سطح و اندازه باندهای باج گیری، آنها می‌خواهند از ما باج بگیرند و می‌گویند که یا قوانین قضائی را متوقف می‌کنید یا ما ارتش را منحل می‌کنیم و برای ما هم اهمیتی ندارد که در شمال (فلسطین اشغالی) و با ایران چه اتفاقی خواهد افتاد.

این حملات متقابل در حالی رسانه‌ای می‌شوند که به گفته تحلیل‌گران نظامی رسانه‌های صهیونیستی، به زودی شاهد انفجار اوضاع بین نتانیاهو و گالانت خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۴۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان