//
کدخبر: ۴۱۷۴۶۷ //

نماینده سازمان همکاری اسلامی و امیرعبداللهیان تحولات افغانستان را بررسی کردند

امیر عبداللهیان در دیدار با معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان بر ضرورت ارائه کمک های بشردوستانه به آوارگان افغانستانی در ایران تأکید کرد.

نماینده سازمان همکاری اسلامی و امیرعبداللهیان تحولات افغانستان را بررسی کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار طارق علی بخیت، معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان با ایشان، در خصوص آخرین وضعیت و تحولات افغانستان از منظر سازمان همکاری اسلامی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. 

امیرعبداللهیان بر ضرورت ارائه کمک های بشردوستانه بین المللی به آوارگان افغانستانی در ایران تأکید و خواستار تشدید فعالیت ها برای حل و فصل مشکلات جاری معیشتی و انسانی در افغانستان شد.

 امیرعبداللهیان ضمن تشکر از پیام کتبی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و با اشاره به تلاش بعمل آمده در قالب نشست وزرای خارجه همسایگان افغانستان که سال گذشته در تهران برگزار شد تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان نسبت به تحولات این کشور اهتمام و حساسیت داشته و راه حل خروج افغانستان از وضعیت کنونی را تشکیل دولت فراگیر با حضور همه گروه های قومی و مذهبی این کشور می داند.

علی بخیت معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان نیز در این دیدار  ضمن ابلاغ سلام دبیرکل OIC و  با تسلیم پیام کتبی وی به وزیر امور خارجه کشورمان، نقش جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت افغانستان را بسیار مهم و سازنده خواند. 

وی همچنین گزارشی از فعالیت های خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی بر اساس قطعنامه های شورای وزیران سازمان ارائه داد و با اشاره به دیدارهای خود از افغانستان و ملاقات های انجام شده با مقامات کابل و همچنین تلاش های صورت گرفته برای بسیج کمک های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک های بشردوستانه و حمایت از مردم افغانستان و نیز یافتن راه حل های قابل قبول برای معضلات مربوط به حقوق بشر، مقابله با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و همچنین ایجاد صندوق  کمک های بشردوستانه برای افغانستان، خواستار دریافت نظرات و مساعدت ایران شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان