//
کدخبر: ۳۹۳۵۷۲ //

لهستان اولین دسته از جنگنده‌های جت را به اوکراین تحویل داد

مارسین پرزیداچ رئیس دفتر سیاست بین‌الملل رئیس‌جمهور لهستان عصر دوشنبه اعلام کرد: روند تحویل اولین دسته از جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستان به اوکراین تکمیل شده است.

لهستان اولین دسته از جنگنده‌های جت را به اوکراین تحویل داد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی بدون اشاره به تعداد جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستان که در حال حاضر در اوکراین هستند، افزود: در سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به لهستان، مطمئنا در مورد حمایت‌های بیشتر ورشو از کی‌یف صحبت خواهد شد.

آندری دودا رئیس جمهور لهستان قرار است روز چهارشنبه با زلنسکی درباره دسته بعدی جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستانی اهدایی به اوکراین صحبت کند.

این اولین دسته از جنگنده‌های میگ ۲۹ است که پس از فروپاشی شوروی از نیروی هوایی لهستان خارج شده و در نهایت به اوکراین رفت.

لهستان تمام جنگنده‌های میگ ۲۹ خود را تحویل نخواهد داد، زیرا برخی از آنها توسط خلبانان یک پایگاه هوایی در مالبورک واقع در شمال لهستان استفاده می‌شوند.

دودا در ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) با تائید این موضوع که دسته اول جنگنده‎های اهدایی لهستان به اوکراین شامل چهار جنگنده خواهند بود، گفت: دسته بعدی جنگنده‌های اهدایی در حال سرویس و آماده‌سازی هستند و احتمالا به صورت متوالی تحویل کی‌یف داده خواهند شد.

یک روز بعد از سخنان رئیس جمهور لهستان، اسلواکی نیز تصمیم خود را برای انتقال این نوع جنگنده‌ها به اوکراین اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اسلواکی ۱۳ فروند جنگنده میگ ۲۹ تحویل کی‌یف خواهد داد که احتمالا برخی از آنها به دلیل نیاز سایر جنگنده‌ها به قطعات یدکی، اسقاط خواهند شد.

خلبانان اوکراینی این جنگنده‌ها را به خوبی می‌شناسند، زیرا این کشور سال‌هاست که از آنها استفاده می‌کند.

اسلواکی و لهستان هر دو عضو ناتو هستند که پیشتر نیز خواستار ارسال جنگنده به اوکراین شده بودند.

دودا چندی پیش در مصاحبه با سی.ان.ان اظهار کرد که ورشو آماده است تا در چارچوب ائتلافی با سایر کشورها جنگنده‌های میگ ۲۹ خود را به اوکراین ارسال کند.

وزارت دفاع لهستان نیز در پاسخ به آسوشیتدپرس تائید کرد: ورشو آماده است جنگنده‌های میگ ۲۹ را به اوکراین بدهد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان